submariner date or no date??

De AD en grijze verkopers hebben het erg vaak over Submariner no date als ze Submariner bedoelen…

Ik heb 2 Date versies; een 2005 16610 en een 2018 116610, en kies voor de 16610. Draagt ook zonder glidelock veel lekkerder, en is vele malen eleganter.
De nieuwe gaat de verkoop in.

Dus mijn advies zou zijn : ga voor de 16610, mits volledige set met geschiedenis (en dus service/onderhoud).

2 likes

Je kan geen verkeerde keuze maken qua ref. nummer.

Ik zou je overigens niet laten beperken door 2 jaartallen die je partner je ‘‘toestaat’’, maar gewoon de mooiste sub/beste deal kopen die je kan.

1 like

Wellicht ten overvloede mijn bescheiden mening. Laat je niet teveel leiden door het jaartal maar door wat je zelf mooi vindt. Ik zelf ben echt helemaal verzot op het ‘nieuwere’ en wat meer bulky model. Zonder datum dan welteverstaan. Ik pak mijn leesbril er tegenwoordig ook bij voor de datum. Lang uit kunnen stellen maar eenmaal over de 40 wordt het zicht toch echt iets minder. Dit vertel ik even terzijde omdat ik die pukkel op een horloge ook niet echt heel mooi vindt maar wel buitengewoon functioneel. Ik wens je heel veel succes met je keuze. Ik hoop ook ooit nog eens een sub in de verzameling te krijgen.

Ga voor de No Date, de eerste Submariner was ook een No Date

3 likes

Ga voor de date, de meest complete…en al een beetje aan het doordraaien…:joy::joy::joy:

Logisch ook…wat moet je met n datum op 300 meter diepte:-)

2 likes

Alleen jammer dat bij alle Submariner Dates de bezels niet goed zijn uitgelijnd… :sunglasses:

Daarom de normale Submariner, die zijn wel goed :+1:

bedankt voor alle input beste medeverslaafden.

Net beide om de pols gehad en het zal de 16610 worden. Aanbetaling gedaan, horloge gereserveerd de kluis in en vanaf zaterdag als alles goed gaat om de pols. En vanaf dan de hobby even op non actief, althans het aankopen.

De 114060 was echt de groot voor mijn dunne pols. En om een of andere reden blijft de pukkel me toch aanspreken.

Het NA topic zal nog volgen

Cheers, nu vieren met een biertje op de kerstmarkt in maastricht.

4 likes

Cheers! Alvast gefeliciteerd ermee!

Als je in een gekke bui bent laat je er een rode datumschijf inzetten. Dat is net wat unieker.

Een persoonlijke favoriet van @Schoen en van mij.

3 likes

Staat m erg goed, maar zou t zelf niet kunnen doen omdat ie dan niet meer origineel is. Gek, maar waar.:upside_down_face:

1 like

Ah ja.

Je bedoelt een orginele Rolex rode datumschijf, gemaakt voor een 3185 uurwerk…die op een orgineel 3185 uurwerk gaat…in een orginele Rolex? :thinking:

Jullie gekke puristen. Maar…mod slechts wanneer het een verbetering is voor het horloge :sunglasses:

In dit geval zou ik het doen dus.

enorm mooi… maar ik ga hem even origineel houden. :grinning:

1 like

edit: indien toch origineel graag even info via pb over waar dit kan en aan welke prijs :wink:

1 like

:joy:

Ik zal je even pb’en.

1 like

Ben jij nu iedereen hier aan de Devils Date aan t helpen Han :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Wat mij betreft gaat er in elke stalen Rolex met datumcomplicatie een rode schijf Roy :sunglasses:

Ik vind dat zo cool hè.

1 like

Dat is t ook :smiley::japanese_ogre:

1 like

Mc chicken…:joy: nondejeu…klopt de mijne is ook niet exact uitgelijnd. Dit ga je natuurlijk tot in m,n graf gebruiken…:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl: het is minimaal maar met mijn ex Timmermans oog viel het vrij snel op. Maar het stoort me niet. Zolang jij er niet over blijft doorzagen…:laughing::laughing:

1 like

Echt mooi op die expl II :ok_hand:

1 like