submariner date or no date??

Terwijl SND toch echt wel een begrip is op diverse fora :thinking:

2liner nodate is best :watch:ļø :ok_hand:

1 like

Rolex zelf heeft het ook over Submariner en Submariner date, en niet over no date.

Wat @GMTplus1 ermee bedoelt is dat er een sub is, die heeft geen datum en er is een sub date die heeft wel een datum. Er is geen sub no date maar gewoon een sub, of een sub date :wink:

Klopt idd maar het stoort behoorlijk als mensen dan roepen dat dit model niet bestaat terwijl iedereen weet wat je bedoelt.
Beetje Spa rood of Seven Up verhaalā€¦
Mag ik een Spa rood?
Nee dat hebben we niet, maar wel Sourcy Sprankelend :thinking:

1 like

Beste Topic starter,

Volgens mij hoef je voor de Sub uit 2014 ondertussen niet meer naar Maastricht te rijdenā€¦

Check out de berichtgeving elders hier op het forum.

:grimacing::grimacing::grimacing:
Verschrikkelijk.

Rolex heeft het zelf ook niet over; Pepsi, smurf, turtle, coke, panda, Batman, Kermit, clown, no-date etc.
Sommige dingen groeien gewoon uit tot een begrip.

man man manā€¦wat een azijnzuurpisserij

idd. En ik leunde net naar de 114060 ondertussenā€¦ . Toch een beetje zuur, na jaren ā€˜dromenā€™ van een sub eindelijk de knoop zo goed als doorgehakt en dan wordt hij (wsl) gestolen.

Ach ja, ik vind het vooral vreselijk voor de mensen van Juwelier Burger. Er zijn Subs genoeg te vinden, mits wat geduld ook wel weer eentje van 2014. Voor de getroffen personen is dit gewoon een nachtmerrieā€¦ . Ik hoop dat ze snel terug openen en dit achter hen kunnen laten.

En ivm de submariner ā€˜no dateā€™ vs submariner benamingen. Dit is toch vooral een forum voor liefhebbers. Als we begrijpen waar we het over hebben, waarom dan de purist uithangenā€¦ (just my 2 cents)

3 likes

Sowieso die met de smalle lugs. Dat is een veel klassiekere vorm. Die brede lugs vind ik lomp.

1 like


Vind zelf de bredere lugs mooier en passender bij deze stoere juweelachtige duiker!

7 likes

Me too, plus de fantastische glide lock band. :ok_hand: en de top Insert Bezel.

1 like

:rofl:

Ik zou de klassieker kiezen, mƩt date.
Zonder date vind ik iets incompleets hebben. De loupe vind ik zelf niet misstaan, maakt het net iets spannender, iets meer bijzonder.
Wil je wel een datum, maar geen loupe? 16600: klassieke kast, enige symmetrie, geen loupe.
Die maxicase is aan mij echt niet besteed. Alles is gewoon too much. Te groot, te zwaar, te glim, te voetballer, te pats.
Maarja slechts mijn meningā€¦

Natuurlijk is het zwaar kl*te voor de firma Burger. Dat allereerst. Maar toch is het voor jou ook jammer nu de kogel door de kerk is.

Overigens: ga voor het geboortejaar van je kind. Volgens mij heeft dat eeuwigheidswaarde. Ook al stond het jaar van ontmoeting van je partner aan de basis daarvanā€¦

Verder zijn er vast voldoende andere fraaie en betaalbare Subs uit dat jaar te vinden. Happy hunting gewenst!!

Cheers
:sunglasses:
Otto

De AD en grijze verkopers hebben het erg vaak over Submariner no date als ze Submariner bedoelenā€¦

Ik heb 2 Date versies; een 2005 16610 en een 2018 116610, en kies voor de 16610. Draagt ook zonder glidelock veel lekkerder, en is vele malen eleganter.
De nieuwe gaat de verkoop in.

Dus mijn advies zou zijn : ga voor de 16610, mits volledige set met geschiedenis (en dus service/onderhoud).

2 likes

Je kan geen verkeerde keuze maken qua ref. nummer.

Ik zou je overigens niet laten beperken door 2 jaartallen die je partner je ā€˜ā€˜toestaatā€™ā€™, maar gewoon de mooiste sub/beste deal kopen die je kan.

1 like

Wellicht ten overvloede mijn bescheiden mening. Laat je niet teveel leiden door het jaartal maar door wat je zelf mooi vindt. Ik zelf ben echt helemaal verzot op het ā€˜nieuwereā€™ en wat meer bulky model. Zonder datum dan welteverstaan. Ik pak mijn leesbril er tegenwoordig ook bij voor de datum. Lang uit kunnen stellen maar eenmaal over de 40 wordt het zicht toch echt iets minder. Dit vertel ik even terzijde omdat ik die pukkel op een horloge ook niet echt heel mooi vindt maar wel buitengewoon functioneel. Ik wens je heel veel succes met je keuze. Ik hoop ook ooit nog eens een sub in de verzameling te krijgen.

Ga voor de No Date, de eerste Submariner was ook een No Date

3 likes