submariner date or no date??

Doe een Dweller. Veel cooler dan de Sub.

Eens.

17 likes

Eens! Zelf je eigen vintage maken…

1 like

Helemaal mee eens. En dan een 2014. Een van de eerste.

:beers:

5 likes

goh idd lame voor sommigen, maar als dit mijn vriendin overtuigt om mee te gaan in het verhaal, just call me lame :wink:

Nieuw kopen is idd mooi. Heb ik voor de explorer ook gedaan. Eigenlijk voor al mijn horloges. Maar ik heb geen zin om wie weet hoe lang te wachten bij een AD, en de premium bij een grey dealer voor een nieuw exemplaar vind ik er ook wat over.

1 like

Ik zou voor de Date gaan. Ik begon de 114060 al vrij snel saai te vinden. Bloedmooi, maar saai.

1 like

Een Submariner is sowieso een vrij saai horloge maar de pukkel en de gebruiksaanwijzing op de plaat voegen weinig spannends toe mijnsinziens.

2 likes

:star_struck::v:

1 like

Ik ben gek op pukkels op platen! Met 4 regels tekst op de plaat maken ze het inderdaad wel bont, maar het gaat net. De 5 regels tekst bij de Pelagos is echt too much.

2 likes

Die Pelagoa blijft anders wel yummieeee Onno.
Maar ja, je kunt ze niet allemaal hebben …

1 like

Ik

4 likes

Metoo

2 likes

Wellicht even wachten op nieuws uit Basel over misschien een nieuwe sub die weer smalle lugs heeft?

En dan onder het mom vh jaar dat jullie weer n kind erbij nemen :wink:

1 like

Als het horloge maar geen datum heeft vind ik het prima…

No brainer. No date!

:v:t2:

10 likes

No date ! Die symmetrie man :star_struck:

No date = klassiekertje

In sta voor dezelfde keuze (submariner of submariner date). Ik ben een grote voorstander van een datum venster, doch bij een submariner momenteel niet. Ik vind de cyclops heel raar. De cyclops verstoort het evenwicht, alsook de 4 lijnen tekst, maar aan de tekst is weinig aan te doen.
Ikzelf sta momenteel op de wachtlijst voor de submariner omdat dit toch “de originele” is en ik zoals eerder al aangehaald het liever het wat evenwichtiger zie.
Verder ga ik dan ook voor de voordelen van de nieuwe versie en vnl. De keramische bezel. Ik ben van plan het horloge veel te dragen en dan mag het gewoon allemaal zo stevig en krasbeschermend als mogelijk zijn.

1 like

Ik ook,ben kippig :dizzy_face:

1 like

De date is er in allerlei varianten (kleuren, staal, goud etc) Een GMT is ook altijd met datum uitgerust. Dus een sub zonder datum, is de uitzondering op de regel, in praktijk.
Roep je Submariner, denkt iedereen aan dat duikhorloge van Rolex met een datum en een loep er op.
Maar hier vinden mensen het dan interessant om te riepen dat een “no-date” een niet bestaand iets is.

2 likes