submariner date or no date??

De datum loep vind ik echt een drama, die er af halen zou een groot verschil maken. Wie kan de datum niet lezen zonder dat ding? Dat is een oprechte vraag. De cleane en rustige uitstraling van de no date spreken mij meer aan.

3 likes

…hmm
6987a2763881013f96ee4115f76a4053bea3932c_1_375x500

4 likes

Hier ook zonder die pukkel sinds 1 week om de pols. Allebei geprobeerd maar was makkelijke keus! Glidelock is fantastisch en keramische bezel was must voor mij. Succes met je keuze alvast!

10 likes

Op basis van prijs kwaliteit, de 114060.
Op basis van …, de 114060.

Waarom wil ik nu opeens een 114060? :joy:

Vooral beide bekijken, het liefs naast elkaar. Ik vond de 16610 nogal underwhelming. Het enige wat de 16610 voor heeft op de 114060 is de elegante(re) kast.

3 likes

Ik had als 1e Rolex een 14060, weggedaan voor n 116610. Die weer weggedaan voor n 16610. Vervolgens n 116610 erbij genomen: ik kan niet kiezen tussen het oude en nieuwe model.

Alhoewel de een n opvolger is van de ander, of voorganger als je wil, uiteindelijk ben ik er achter dat het 2 compleet verschillende horloges zijn met elk een volledig andere uitstraling en presence om de pols.

Het heeft volgens mij weinig zin om het rationeel aan te pakken; dikke lugs, rammelend, keramische bezel etc. Doe ze om en hoop dat je met 1 meteen n klik hebt! Als je bij een n onderliggende twijfel hebt: pak de ander!

Succes en geniet van de zoektocht, er zijn vervelendere keuzes te maken!

2 likes

Mooi, ook met die 2 regels minder!

1 like

Enige minpunt bij deze is de mercedes-hand, maar daar is mee te leven, net als bij de alpinist.

thx voor de tips en foto’s iedereen. Net wannneer ik obv enkele mooie foto’s denk beslist te hebben dat het de 16610 wordt, zie ik enkele mooie foto’s vd 114060 en twijfel ik weer. Sinds ik met de SOHII een horloge met ceramische bezel heb, vraag ik me ook wel af of ik zonder zou willen…of kunnen. Zalig om na elke bots vol schrik naar de bezel te kijken zonder de minste kras terug te vinden.

Aan de andere kant wringt de grotere kast een heel klein beetje. Net nadat ik de explorer 1 met de korte handen kocht, kwam de versie met langere handen uit. De korte handen stoorden me nooit, maar het was toch een heel klein beetje vervelend om van velen te lezen dat de explorer eindelijk ‘hersteld’ was door rolex. Stel je voor dat binnenkort de sub met smalle lugs en ceramische bezel uitkomt. Kan ik dat weer horen van mijn Sub :sweat_smile: Het maakt niet uit wat anderen denken, maar al was het maar voor resale value is het niet goed om te horen… . En op de lijst gaan staan voor die eventuele nieuwe sub zie ik niet zitten.

Komend weekend maar eens een namiddagje naar maastricht, passen en kiezen voor degene waar de klik het grootst is. Een foute keuze is er in deze niet denk ik.

4 likes

Veel succes met de keuze! Ik vind zelf de kast van de 114060 mooier maar ik geloof dat ik flink in de minderheid daarmee ben. De maxi case heeft een mooie vorm.

Beide gehad, maar uiteindelijk is de 114060 gebleven…de 14060 is inderdaad eleganter maar de nieuwe is gewoon weer op alle fronten moderner qua afwerking en materialen, kwestie van smaak…alhoewel er van deze twee geen slechte keuze is





8 likes

Over een paar maandjes komt er een nieuw sub uit.
Gewoon zelluf nu alvast op de lijst bij s&c zetten :crazy_face:

Ja?

Bestaat ie nou wel of niet, de niet-bestaande Submariner no date. Heb zelf niet zo’n verstand van Rolex…

Dat ding heet Submariner of Submariner Date

4 likes

Maar als je no date zegt, begrijpen we je ook.

4 likes

Zoiets als de Non Reverse Firebird van Gibson…:grin:
(Voor de gitaristen onder ons … )

On topic, ik vind de datumlens al een drama … en op de Sub is ie zeer prominent aanwezig …:-1:
Zeker zou ik ook de service historie meenemen in je beslissing mocht je voor een “oudere” kiezen…

1 like

Persoonlijke keuze is een sub zonder datum.

Als je natuurlijk van plan bent ze dagelijks te dragen,. dan kan ik die datum nog net accepteren.

Ik zou de start van een relatie kiezen.
2014 dus. Start relatie met je zoon.

Ik zou zelf voor de 114060 opteren aangezien ik de loupe hondslelijk vind en ik de symmetrie van de wijzerplaat wel kan waarderen. Deze versie is wel groter, maar vind ik persoonlijk ook wel beter afgewerkt door het gebruik van keramiek.

1 like

Hier op hf doen bijna alle Submariner date-bezitters het dan verkeerd als ze het over hun Sub hebben.
Maar ja, het klinkt ook vreemd als je het steeds over je date hebt… :joy::rofl: