submariner date or no date??

Beste horlogevrienden,

Allereerst een zalige kerst voor iedereen!

Ik ga jullie hulp nog eens nodig hebben, hoop ik althans. Gisteren aan het kerstdiner kreeg ik te horen van mijn vriendin dat ik een sub mag kopen op voorwaarde dat ze ofwel uit het jaar komt dat we elkaar hebben ontmoet (2007) Ofwel uit het jaar dat onze zoon geboren is (2014). Letterlijk twee minuten later beide keuzes gevonden. Daar schrok ze van. Ik had gedacht dat ze de ernst van mijn verslaving beter zou inschatten… dus ik heb nog wat vrees dat ze het niet 100% meende :sweat_smile: Ik heb alvast enkele schriftelijke getuigenverklaringen afgenomen aan tafel.

maar goed. Beide opties dus. Het horloge uit 2007 is een 16610 (date en smalle lugs). Het komt zelfs uit de maand dat we elkaar hebben leren kennen. Het horloge uit 2014 is een 114060 (no date en brede lugs).

welk horloge zouden jullie verkiezen en waarom? Ik heb beide een jaar geleden ook al eens gepast en ik raak er maar niet uit. Ook als ik hier in het submariner topic kijk, kan ik voor mezelf niet beslissen wat ik het mooist vind. Dus hoor ik graag andere meningen… Elk argument is welkom…

alvast bedankt en prettige kerstdag!

8 likes

Zou het horloge uit 2004 nemen, kan je dan mooi doorgeven. :+1:

[edit]
Ik zie dat het 2014 is geworden,… dan dus die uit 2014.
[/edit]

[edit2]
Ik geef het even op,… jaartallen blijven aan verandering onderhevig. Kijk straks nog wel een keer. :wink:
[/edit2]

2 likes

Er wordt wat eigenaardig omgesprongen met de jaartallen in dit topic en de antwoorden.

1 like

De 2007 op voorwaarde dat hij niet weggepolijst is en de staat van het onderhoud in orde is.

De niet- bestaande Submariner No Date, daar is ie weer…

6 likes

Foto’s graag . Zo kan ik niet kiezen. En heb geen verstand van Rolex.

1 like

Ik heb de 116610ln en ja stond ook voor de keus, no date , date, nieuw of model met de smallere lus en rammelband.

Ik ben voor de date gegaan en nieuw met het glide lock systeem. Beste keus gemaakt voor mij zelf en op de dag van vandaag absoluut geen spijt, van de meest complete sub die er is.

Deze keus nieuw of tweedehands daar was ik snel over uit. Succes en bepaal zelf wat je wilt, 10 mensen 10 verschillende meningen. Maar de 2014 zou mijn keus zijn. Alleen al om de veel betere band die verstelbaar is.

2 likes

sorry, keuze is dus 2007 en 2014…:wink:

1 like

Volgens mij is TS er eindelijk uit, zojuist na de zoveelste verandering is 2017 => 2014 geworden. :+1:

1 like

Ik zou voor het geboortejaar van je zoon gaan.

Geboorte van een kind staat boven de start van een relatie naar mijn mening :sweat_smile:

7 likes

bij deze de foto’s

0318Nooodate-Juwelier_Burger-00-lo

3 likes

Sowieso de bovenste.
Veel mooiere vorm qua kast, veel eleganter.

9 likes

Eens met RobertW

No date en 2 regels minder op plaat :+1:

Draagt prima op een 17,5cm pols.

25 likes

16610 uit 2007. Zonder twijfel!


De mijne is van 2009. De smallere lugs maken het horloge!

10 likes

Die keuze kun je alleen zelf bepalen. Ik zou ze 1 op 1 naast elkaar goed vergelijken. Ga ze nogmaals lekker op je gemak passen, en maak dan de keus.
Ik heb ook voor de keuze gestaan en de ceramische versie gekozen.
Voor mij gaf vooral de band en sluiting met Glidelock de doorslag om voor de 114060 te gaan… De ceramische bezel die je erbij krijgt is mooi meegenomen maar heeft wel een hoog blink gehalte.

4 likes

@Kristofn Puur om de reden die jij zelf geeft zou ik gaan voor de 2014.
Het geboortejaar van je zoon. Het blijft voor altijd je zoon.
Je relatie zou ooit over kunnen gaan :joy:

P.S. Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en vond de 16610 mooier. Dus die siert mijn pols regelmatig.

4 likes

No Date every day of the freaking week. Topic kan dicht :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Altijd no date vanwege de symmetrie.
Enne, kinderen gaan voor relatie btw

4 likes

No date

1 like