Rubis 15 zakhorloge gevonden

goeiemorgen, Ik zit met een probleem… Mijn vader die postbode was, heeft 20 jaar geleden op straat een zakhorloge gevonden, een rubis 15, ik denk zilver met romeinse cijfers waar een blauw cirkeltje rond is. Hij werkt nog maar wat is de waarde hier eigenlijk van? Kan iemand mij helpen? bedankt!

Foto’s aub

1 like

Wat is het probleem?

rubis 15? zeldzaam merk hoor, staat er ook ‘remontoir’ op? …

2 likes

Nu een werkende Baai link :grin:

Succes Anneleen !

https://www.google.nl/search?q=rubis+15&oq=rubis+15&aqs=chrome..69i57j69i60&sourceid=chrome&ie=UTF-8

@anneleen: Is dit jouw advertentie toevallig? :grin:

http://www.2dehands.be/bijoux-horloges/horloges/zakhorloge/15-rubis-antichoc-zakhorloge-264297718.html

Klopt!!! Ik krijg er zo rare reacties op… Maar via Google kan ik niks vinden… Het is een horloge dat mijn vader 20 jaar geleden op straat gevonden heeft. Ik zou graag een “objectieve” schatting hebben want nu zie ik het bos niet door de bomen

Ik verwacht dat het horloge niet super duur zal worden. “antichoc” op de wijzerplaat doet vermoeden dat er een modern uurwerk inzit. Hele oude uurwerken hebben niet de bescherming van de balans as tegen schokken.

+1

bedankt martijn, Ik heb het horloge vorig jaar eens te koop gezet, er waren toen veel reacties maar het bedrag ging niet hoger dan 75 euro. Nu vroeg ik mij gewoon af of dat een goede prijs was omdat ik nergens op intranet dat model ergens kan terugvinden… zou spijtig zijn moest het toch meer waarde hebben… Bedankt voor je reactie!

Ik denk dat 75 euro inderdaad een prima prijs is, als er het uurwerk in zit wat ik denk. Als je het achterdeksel los kan krijgen, (zonder krassen) dan geeft dat wel meer duidelijkheid, of er een polshorloge uurwerk in zit met een grote plastic ring of toch een wat beter/leuker uurwerk. Unitas of zo.

ik heb het open gedaan en er zit niks van plastic in…

Het is wachten tot er iemand komt zeggen, moet je niet opzoek gaan naar de rechtmatige eigenaar, misschien heeft het wel heel veel emotionele waarde voor iemand?

Fototje van het uurwerk?

Wordt het niet eens tijd voor een ballotage? Ik zie de laatste tijd opvallend veel topics van lieden die 2 uur lid zijn en alleen maar willen weten wat hun klokje waard is…

1 like

sorry dat ik jullie misschien kom “vervelen” maar ik dacht dat dit forum mij meer kon vertellen over het horloge aangezien ik met google niet ver geraak… vandaar mijn vraag. 20 jaar geleden heeft mijn vader al een zoekertje geplaatst in de krant, in een streekkrant en in diverse cafés en bakkers een briefje uitgehangen. In die tijd kende iedereen de postbode en tot op heden is er nog niemand naar komen vragen…

Het zakhorloge is van Wim A.

en wie is wim A? @Santa_Sangre