Ruil met een Duitser - hoe aan te pakken?

Zoals vandaag al in het Speedmaster only topic geplaatst kan ik mijn 114060 ruilen tegen een limited Speedy. Probleem is dat de Speedy in Berlijn zit en de eigenaar niet binnenkort deze kant op komt. Gelijk oversteken lukt dus niet. Eenvoudig erop vertrouwen dat hij het opstuurt nadat ik dat doe vind ik te link. Hoe pak ik dit aan zodat beide partijen zekerheid hebben? Is er iets van internationale rembours maar dan met de zekerheid dat de postbode ook checkt dat er een echt horloge in de doos zit voordat hij die van mij af geeft. Meedenken gewaardeerd!

1 like

Kate-Stark-Nope

7 likes

Briljant idee. Een postbezorger een opleiding “fakes spotten” geven.

10 likes

Als de berg niet naar Mohammed komt, dan moet Mohammed maar naar de berg komen toch?

21 likes

Als je heel graag wil, retourtje berlijn boeken.

8 likes

Als je wil ruilen over zo’n afstand dan zit daar een risico aan.
De enige zekere manier is als de andere partij het horloge eerst naar je opstuurt en jij het pas opstuurt zodra je zijn horloge hebt ontvangen.
Als hij degene is die de ruil voorstelt, zou dit nog best aan te kaarten zijn.
Als jij zelf de ruil heb voorgesteld dan niet uiteraard.

De postbode hierbij betrekken kan niet.

Je kan het beste gewoon naar Berlijn gaan natuurlijk.

Is natuurlijk ook een belachelijk idee. Maar wat is wel een goed idee?

1 like

Gewoon niet doen.

Je meid in de auto zetten vrijdagmiddag en een weekendje Berlijn doen. Alle andere opties zijn de Goden verzoeken naar mijn idee.

16 likes

Best een leuk onderwerp in deze tijd :sunglasses::sunglasses: Alleen je kop tekst al.

2 likes

Lekker een weekendje naar Berlijn en ná de ruil een smakelijk braadworstje op de kurfürstendamm! :sunglasses:

8 likes

Toevallig ben ik naar Berlijn getogen om een horloge te kopen. Zeker kon ik ook in Nederland het horloge kopen, maar ik wilde graag de stad Berlijn bezoeken.

Dus ik zou zeggen, ga naar Berlijn. Is echt een stad om met horloges bezig te zijn.

3 likes

Air Berlin of German Wings. Op 1 dag retour

2 likes

Ik moet zo hard inhouden om niet over een fiets te beginnen…
Oh, wacht…

9 likes

Vlucht boeken en in 1 dag op en neer.

Kan ook in 2 of 3 dagen…:wink:

1 like

Neem even contact op met de Berlijnse luchtbrug

1 like

Heb ik laatst gedaan vanuit Limburg en dan nog is het fucking eind rijden… vliegen is sneller en goedkoper.

1 like

Ja natuurlijk kan ik op en neer naar Berlijn, graag zelfs. Maar niet de tijd nu. Ik ben vooral benieuwd of er niet een slimmigheidje is waaraan ik nog niet had gedacht.

Dank je voor de tip, want met de bus gaat langsaam :bear:.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij het in je hoofd had toen je op een ruil kwam met iemand uit Berlijn. Één van de twee zal toch bij de ander moeten komen?

Als jij een hotel en Airbnb op naam van da Vinci boekt ruil ik je Sub wel om in Berlijn.

4 likes