Ruil met een Duitser - hoe aan te pakken?

Op de fiets is niet te doen…

2 likes

Niet perse.

Ik heb ook weleens een horloge geruild met iemand in een ander land, gewoon via de post.

Is een kwestie van vertrouwen uiteraard.

3 likes

Als je de tijd maar hebt…

1 like

Horloge staat op UF met mogelijkheid om in Dusseldorf te meeten. Daar rijd ik wel naartoe. Dan meldt zich deze kerel en na een paar berichten heen en weer blijkt ie in Berlijn te zitten. Tsja het moet niet als het niet kan.

2 likes

Sorry maar ik moest ontzettend lachen! :crazy_face:

Ik zie maar 1 optie… precies zoals Han net heeft gezegd.

Er zit een goed hotel bij de brandenburg gate. Hotel Adlon Kempinski :+1:t3:

1 like

Ah ja. Ik nam die optie niet mee bij een horloge van 7000 euro en iemand die ik niet ken, zo goed van vertrouwen ben ik niet.

Bovendien is de fiets nooit teruggekomen :grimacing:

4 likes

Rij allebei 300 kilometer en ontmoet elkaar in het midden. Ben je in de middag weer thuis.
Stuur m beide op naar een advocaat/notaris/AD in je buurt en ga m daar bekijken. Spreek af dat als 1 van beide niet akkoord gaat, de deal teruggedraaid wordt.

In Berlijn zit veel horloge handel. Net zoals in België dat Antwerpen is, en hier Amsterdam.

Ticket splitsen… zeggen dat je dag vrij neemt ervoor. Bakkie doen op vliegveld. (Zelf 1x gedaan, was best bizar)

Gewoon dus dagje op en neer, hobby’s mogen geld kosten…

2 likes

Nu zeg je wat. Ik heb een vriend in Berlijn en die is net als ik advocaat. Daar kan ik mijn horloge naar opsturen. Verkoper kan daar naartoe en vriend stuur verzekerd naar mij. Punt blijft alleen dat hij de ballen verstand heeft van horloges. Kan je nog oplossen met een facetime call oid. Edit: wel een hoop gezeik en veel gevraagd denk ik. Misschien voorstellen om in het midden te meeten. Als verkoper dat niet wil dan kan hij het naar mij opsturen na telefooncontact, kopie paspoort en Linkedin check etc.

1 like

Overigens een 114060 ruilen tegen een ‘limited’ speedy :frowning:

Moet de Speedy toch wel erg Ltd. Zijn?Dat lijkt mij ook wel wat…:+1:

Laat zijn horloge dan opsturen naar iemand bij jou in de buurt… Hij kijkt in Berlijn, jij in jouw woonplaats. Beide tevreden dan gaat het door. 1 van beide niet, dan alles retour. (Het is idd wel een hoop geregel :slightly_smiling_face:)

Alsof die zich lenen voor dit soort ongein :stuck_out_tongue:

In het slechtste geval twee horloges van €7000 4 keer met de post sturen dus. Lijkt mij een briljant plan :ok_hand:t3:

Briljant? " bij jou in de buurt" …Wie is dat dan? Een goede kennis? . welke zekerheid heeft de verzender uit Duitsland?

1 like

Topic ‘ruilen met een Duitser’ ligt natuurlijk ook wel gevoelig bij @HorlogeOpa. Ik neem het hem niet kwalijk.

:wink:

je hebt gelijk in je post he. Ik wil gewoon de grap maken die niet echt grappig is.

2 likes

Ik heb al jaren geen fiets meer en koop mijn wijn bij de Aldi in Aken :joy::wine_glass::clinking_glasses:

4 likes

Ben zelf advocaat en wil het wel doen :joy: Kan het voorstellen aan hem. Stuurt ie het op naar kantoor en indien in orde meteen mijn Sub op de post. Waarom niet eigenlijk. Dat, of idd ieder 300 km rijden.

1 like