Ruil waarde oudere Squale

Ja precies, dat berichte ik ook naar hem. Maar hij wil naar eigen zeggen geen handel aan de deur, en is gesteld op zijn privacy. Beetje jammer, want ik wordt gelijk een beetje achterdochtig. Heb al eerder een nep Casio ontvangen voor 200 euro. Kijk elkaar toch liever even aan bij de overdracht (met name via Marktplaats)

1 like

Ergens met elkaar afspreken moet toch kunnen? Als ie dat ook niet wilt, zou ik het risico te groot vinden.

1 like

Eens. Helemaal voor dit soort bedragen.

Buy the seller

1 like

Meer ter indicatie dat dit echt geen goeie deal is! Maar volgens mij is inmiddels dat punt uitgebreid gemaakt:)

1 like

Vraag of hij bewijs heeft wanneer service voor laatst is gedaan. Er wordt nogal vaak geroepen dat dit gedaan is. Maar als je die persoon niet kent zou ik er niet gelijk van uit gaan…

1 like

Het is me idd meer dan helder, ik sla deze Squale even over :grin: Ik heb geen zin om voor onverwachte verrassingen te komen te staan met bijv het uurwerk. Ik verkoop mijn Steinhart en ga dan rustig verder kijken naar een mooie Squale.

Bedankt voor alle tips, meningen en ideeën. Werkt voor mij toch wel weer verhelderend.

Merci :+1:t2:

3 likes

Verstandig.

Ook verstandig.

Nee, ik wil niet ruilen :hugs:

5 likes

Ik kijk hier naar en durf wel met zekerheid te stellen dat dit een samengesteld horloge is, geen 20 jaar oud.
Wijzerblad gewisseld oid , kast met bezel is ongeveer 8 jaar oud. Korte tijd zo leverbaar geweest, heeft ook een bol saffierglas. Weglopen verstandig.

3 likes

Lijkt me een steeds duidelijkere optie idd. Een beschadiging op de bezel, een ETA uutwerk waarvan geen historie over bekend is qua service en nou lijkt hij ook nog samengeteld en dus niet origineel…

Ik denk dat het beste advies is om altijd af te spreken om te kijken naar elkaars horloge, wellicht van te voren onder voorbehoud tot een deal te komen. elkaar in de ogen aankijken en dan kun je pas afwegen of het verhaal van een horloge klopt. zo heb ik vandaag via MP deze GMT overgenomen, foto’s waren screen shots van een advertentie van iemand anders op MP van het horloge. de man was te lui denk ik om zelfs foto’s te plaatsen. heb hem benaderd, woonde in de buurt, langs gereden en nu heb ik deze zgan full set Squale GMT! Letterlijk half uur binnen

4 likes

Dat is een mooie aanwinst :ok_hand:t2::ok_hand:t2:
Helamaal eens hoor. Ik ben ook altijd van de helder communicatie alvorens ik langs ga bij iemand voor een koop. Al moet ik zeggen dit ik het kopen via het HF alhier wel makkelijker vind zonder bezoek. Kwestie van vertrouwen :slight_smile:

1 like

Dan kan die bekende (als die tenminste zijn/haar vak kent) op z’n minst zeker zorgen voor een uitdraai of fotootje van de timegrapher. Da’s geen garantie, maar kan wel een indicatie geven van de staat waarin het uurwerk zich bevindt.

1 like

bedankt ! en ja helemaal mee eens dat het hier op HF vele malen beter is met communiceren. Over het stukje van de “kennis” , je mag altijd vragen of hij zijn contact gegevens door kan spelen, wellicht omdat je in de toekomst onderhoud ook via hem wil/kan laten verlopen. Ik duik altijd overal op in en als er dan een " ja maar" als antwoord terug krijgt dan weet je eigenlijk al genoeg.

Verder heb ik eigenlijk geen antwoord gegeven op je vraag, inruil waardig of niet. Ik denk van niet, te veel vraagtekens levert het al op. En inruil moet je altijd de koopwaarde door de midden hakken vind ik. Dus koopwaarde €250 = inruil €125. misschien een beetje heftig maar dan heb je er wel een zeker gevoel bij.

1 like

Vind online wel vergelijkbare uitvoeringen. Ook zonder Squale loge op de kast, zelfde wijzer plaat en met bol saffier…:thinking:

Ps: ik ga sowieso niet ruilen btw :blush:

1 like

Is een model wat kort verkocht is, tussen 2012 en 2013. Kan me herinneren dat er soms t-swiss etc op wijzerblad stond, foutje, want gewoon Superluminova natuurlijk. Soort misprint. Samengesteld zal het waarschijnlijk toch niet zijn, maar oud zeer zeker niet.

1 like