Ruilrubriek?

Ruilen is lang niet altijd huilen :hugs:

Persoonlijk vind ik ruilen leuk en prettig, scheelt vaak een hoop gedoe met verkopen. Aangezien er geen aparte rubriek voor is moet je nu zoeken. Is er animo voor een ruilrubriek?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Je kunt toch al ruilen via het blauwe gedeelte?

TK = te koop
TR = te ruil

En soms accepteren mensen zowel ruil als koop :slight_smile:

Super duidelijk

10 likes

Meer is er niet nodig, en het forum kennende gaat er ook niet iets nieuws komen.

5 likes

Tsjonge velen willen een apart ruiltopic. Ik vraag me altijd af waarom je niet gewoon een horloge verkoopt en een ander koopt. Ik heb altijd het idee dat iemand hoopt op alsnog een goede deal

1 like

Vaak zie je pas ergens in de ad staan dat de aanbieder ook wil ruilen, zonder dat dit via tk/tr is aangegeven. Voor het overzicht lijkt het mij makkelijk om direct een rubriek in te duiken :wink:

3 likes

Dat denk ik ook. Ik heb nog bijna nooit een ruilvoorstel gehad waarbij de waarde ongeveer gelijk was als hetgeen wat ik aanbood.

1 like

Niet duidelijk genoeg blijkbaar, gezien het grote aantal ja-stemmers.

Ik kan me een ruil herinneren. Toen ik nog een andere naam had hier. Fijne deal overigens.

1 like

Ach, veel mensen veel meningen. Ik zou er geen moeite mee hebben maar heb een voorkeur het te laten zoals het is.

Maar als de meeste mensen het wel willen, dan heb ik er geen moeite mee dat @jur daar “Nee” tegen zegt (:joy:)

4 likes

O ik heb ook een keer geruild hoor met Marijn (helaas niet meer onder ons), en dat was fijn en prima.
Waarde hoeft ook niet gelijk te zijn, maar als het bij te betalen bedrag altijd in mijn nadeel werkt ben ik het wel een beetje zat.
Denk zelfs dat er mensen zijn die zo langzaamaan upgraden zonder een cent bij te betalen​:joy::joy:

Haha… Leuk dat je dat nu net tegen @anon11367652EV zegt

4 likes

Vrees dat ik wat heb gemist…? Of is hij Marijn. Ik weet jou huis wonen hoor Logie…:wink: Maar kan niet alles bijhouden​:grin:

2 likes

:zipper_mouth_face: Ik zeg niets!

Dit is inderdaad niet echt geheim meer :wink: Zie Logie maar als mijn boze verleden. Ik probeer veel liever te zijn nu :slight_smile:

2 likes

Uhm duh, dat ik daar overheen heb gelezen lol. Weer wat geleerd vandaag!

2 likes

Dat is wel een leuk experiment, van een seiko 5 naar een rolex day-date ofzo :joy:

Dat was de enige leuke ruil die ik voorgesteld heb gekregen dus met beide handen aangepakt…:wink:
Heb je de Benarus nog?

1 like

Ja. Gaat ook niet weg voorlopig.

2 likes

Blijft mooi maar stond belabberd op mijn smalle polsjes.

1 like

Natuurlijk hoopt een ieder op een goede deal. M.i. voornamelijk omdat men flipperen leuk vindt. Indien het om financieel gewin gaat: in de korte tijd dat ik hier rondkijk heb ik gemerkt dat het toch wel om volwassenen gaat die zich prima kunnen redden. :facepunch:t2:

Een ruildeal voorstellen die een heel stuk onder de waarde ligt vind ik hetzelfde als lowballen, leuk voor marktplaats maar niet voor het forum.

Dan heb ik het over een voorstel met een waarde van circa 2500 euro op een horloge met vraagprijs 4000

1 like