Goed idee, maar ik ben lui dus:
Wie wil mijn Meistersinger ruilen tegen zijn Zenith El Primero?
Goed idee, maar ik ben lui dus:
Wie wil mijn Meistersinger ruilen tegen zijn Zenith El Primero?
Dat ruilen is erg onhandig, want je bent afhankelijk van de grillen en smaak van 2 personen. Met een verkoop neem je 1 van die personen weg en is het vaak een stuk minder gecompliceerd.
Dacht dat die snel verkocht zou zijn.
Oh nee dat dacht ik niet hoor, het is toch een vrij specifieke smaak. De kast is heel erg vet maar een einzeiger moet je willen.
Voorlopig draag ik hem gewoon nog zelf, tot iemand anders hem eens wil proberen.
Als je niks tegen groen hebt. Je hebt mijn nummer.
Leuk idee! Ben benieuwd waar je gaat eindigen.
Jazeker, hier:
Was een leuk project, maar ik ben er mee gestopt. Ik kwam tot het besef dat ik de horloges die ik wou ruilen niet durfde te dragen zoals ik dat normaal doe omdat ik bang was ze te beschadigen en daarmee de waarde zou verliezen.
Nou vooruit, ik bied deze te ruil aan voor een VC, reacties per PB
Edit: wat koekoek zegt: verkopen is makkelijker. Ik heb alleen de Vostok voor een Spinnaker geruild en verder alles verkocht en er iets anders voor teruggekocht.
Vreemd concept.
Ik heb een baan, spaar voor dingen die ik wil hebben en koop die dan gewoon. Als er iemand aan komt met een Suunto die vantevoren gaat roepen dat ie 'm via gunstig ruilen in een, weet ik veel, El Primero wil veranderen, dan voel ik al niet de neiging om zaken te doen. Als ik al te gierig ben om m’n eigen El Primero te sponseren, dan kun je op je vingers uittellen of ik andermans ZEP wil sponsoren. Het antwoord is vooralsnog neen.
Dus vraag ik me af: Van wie krijg je hier de handjes voor op mekaar? Ik ben oprecht benieuwd.
Het idee is denk ik niet in één keer een deal met full ana…, maar meerdere deals waar alleen het tipje wordt gebruikt. Met alsnog het voordeel steeds voor Sandy
Nou, wel heel prematuur om te zeggen dat het in het voordeel van mij is. Ik wil juist geld erbij doen om het eerlijk te houden en mogelijk maak ik een keer een verkeerde “upgrade” die juist geld kost. Dat het horloge toch niet helemaal lekker loopt en dus een servicebeurtje nodig heeft.
Edit; Wellicht verkeerd om het ruilspel te noemen. Dat ruilspel is inderdaad een beetje van 0 naar veel gaan, zonder bijleggen… In mijn optiek heb ik aan het einde gewoon het bedrag ‘ingelegd’ in waarde wat de horloges ook waard zijn.
Ruilen doet huilen is niet voor niets het gezegde.
Ikzelf spaar, ruil in en betaal dan bij voor een upgrade. Zo ben ik eind december jl. hieraan gekomen.
Alletijd zegt Mooie Panerai trouwens
Bedankt!
Ben benieuwd of dat gaat lukken en wil best meedoen. Einddoel? Wellicht iets van een Tudor BB58? Heb momenteel een Seiko Monster SRPD25K1 te ruil staan.
Is de listprijs ook je vraagprijs?
Nou ik heb een Suunto tekoop staan en een hele goede Spartan🙂
Leuk idee! Dus iedere keer een stap maken door een ruil + ongeveer 250 euro?
Nee hoor. Heb de listprijs weergegeven zodat men ongeveer weet met wat voor een horloges men kan komen aanzetten.
Het is met bovenstaand ruilsysteem natuurlijk wel leuk dat als iemand een horloge aanbied meer waard is dan de listprijs, maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren haha.
Bij voorkeur maak je inderdaad elke keer een stap omhoog, afhankelijk van wat de ander biedt en je zelf er bovenop wilt doen. Het is gewoon net als normaal op het forum een kwestie van normale ruilacties, alleen dan proberen te groeien.