Ruimte op aansluiting endlinks op kast van SEIKO MM300 SBDX017

Gisteren m’n nieuwe SBDX017 ontvangen. Supermooie klok, maar wat ik me afvraag is of het normaal is dat er speling zit tussen de kast en de metalen band. Dat is namelijk bij de mijne het geval

Ben ik al wel vaker tegen gekomen hier op het forum. Ik heb er geen last van. Nieuw gekocht? Anders terug naar de winkel als je het teveel vind…

Ja, nieuw gekocht. Dus op die van jou totaal niet?

Inderdaad meer gehoord, maar hier ook nieuw gekocht en geen last !

Ik vind echt dat dit niet mag bij een horloge van deze (prijs)klasse

Het horloge komt uit het buitenland. Zou ik hiervoor kunnen aankloppen bij SEIKO Nederland?

Klopt, moet gewoon strak zitten in deze klasse.

Je kan de band omdraaien, wellicht scheelt dat?
Dus de endlink die nu aan de twaalf uurs kant zit aan de andere kant zetten en vice versa. Daarna de sluiting omdraaien en klaar is Harold :thumbsup:

1 like

Het is aan beide zijden. Dus ik denk niet dat het verschil zal maken. Maar wat ik me afvraag is of dit probleem veroorzaakt wordt door de band of door de kast? Maw is de band te small of is de lug wijdte te groot?

Misschien een open deur, maar zitten de pushpins wel goed in de lugholes.
Misschien even rustig wrikken/heen en weer halen, tot je hopelijk een klik hoort.

Ja, die zitten er goed in

Topic titel wat aanpassen voor wat meer gerichte reacties ?

BV: Ruimte op aansluiting endlinks op kast van…

Zit de juiste diameter pushpin er wel in?
Is misschien een rare bij een nieuw horloge maar zou een oorzaak kunnen zijn.

Ja, die zit erin

Bedankt voor de tip. Inmiddels aangepast

1 like

Ik heb de verkoper ermee geconfronteerd. Zijn reactie:

“What you mention is not an issue at all, at list based on what Seiko says. Is not a production mistake or something like that.
Now, what do you wish to do?”

It is an issue for me. Please send me a new bracelet or the money to buy a new bracelet.

Denk je dat het aan de band ligt dan? Of aan de kast?

Misschien eens foto’s naast elkaar houden @watchagain en @harold in dit topic?

Edit: was een algemene reactie. verkeerde knop gedrukt :blush:.

Het valt vooral op wanneer je de band wat beweegt. Dan is te zien dat er speling is. Op een stilstaande foto is het niet waar te nemen