S&C Pre Owned verkoopt nieuwe 116600

Hallo allemaal,

ik zat net te kijken op de site van Schaap en Citroen en daar zag ik in het Pre Owned gedeelte een nieuwe Rolex 116600 staan. Hoe is het mogelijk dat S&C nieuwe horloges verkoopt dik boven list? Dat lijkt mij dat een AD dat toch niet kan doen?

1 like

Het is wel een oud modelletje zie ik. NOS

Het zou mij niet verbazen als die jongens elk jaar wat van de huidige nieuwe voorraad apart leggen en het over vijf jaar bij ā€˜pre ownedā€™ voor de hoofdprijs wegdrukken. De hebzucht kent geen grenzen.:moneybag:

Er staat alleen ā€˜ongedragenā€™ dus het kan wel degelijk een inruiler zijn. En dus pre owned. Maar ik ben geneigd hier wat wantrouwig in te zijn. Dus ik gok op mijn eerste scenario.

9 likes

Vroeger werden er ook nieuwe horloges verkocht die 3 jaar of meer op de plank bleven liggen

Misschien geen s en c op kaartje? Misschien stickertje eraf?

En hopā€¦ listprijs +++

Om te janken toch?

1 like

Als het verkocht is geweest en weer ingeruild dan is het tweedehands.

Hun definitie van ongedragen is dan ook ā€œgeen gebruikssporenā€.

Ik vind het sowieso raar dat een AD dit kan doenšŸ˜”

1 like

Die zien natuurlijk met lede ogen aan hoe handelaartjes hun voorraad opkopen en met 30% opslag op de markt kieperen. Dus ik snap het wel.

3 likes

Ze verkopen een nieuwe stalen Daytona aan een werknemer die ā€œruiltā€ hem in na 3 weken en hij gaat voor 20k op de siteā€¦

1 like

Ik snap het ook wel maar als AD lijkt me dat een beetje raarā€¦

Haha precies. Aan creativiteit geen gebrek inderdaad. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik ook. Ik had het zelf onder een andere naam gedaan denk ik.

Of je vrouw de tweedehandse toko onder haar naam laten runnen. Niks aan het handje, samen zwem je dan nog steeds in de flappen.

4 likes

Ja en ze weten echt niet wie die handelaren zijn, zou me niets verbazen als ze een ouderwetse ā€œkickback feeā€ ontvangen.

1 like

We missen er nog een paar. :wink:

9 likes

Van de andere kant, als ik mijn BLNR in zou ruilen dan zou ik er meer dan list voor willen hebben. Dat zij bij verkoop dan ook boven list zouden vragen vind ik dan ook niet zo gek.

4 likes

Ik denk dat je schrikt van wat zij terug willen geven voor je BLNR.

1 like

Wat denk je?

Ik hoop niet dat je hier serieus over bent. Die BLNR moet je natuurlijk particulier verkopen.

Ja als je alleen maar negativiteit over S&C wil horen dan kan ik inpakken met mijn argument :wink:.

Was puur hypothetisch :smile:

2 likes

Maar jij kent de prijzen. Ik denk dat je versteld zult staan hoeveel ā€˜lekenā€™ compleet in hun nopjes zijn als ze 80% van hun aanschafprijs terug krijgen als ze hun ouwe Rolex na tien jaar inruilen wanneer ze een nieuwe kopen.

Vergis je niet hĆØ. Heel veel mensen doen dat echt niet. Die zitten niet op HF en op Marktplaats durven ze (en daar is wat voor te zeggen) al helemaal niet hun Rolex te koop aan te bieden.

@HanDavinci, kom we worden ook AD. Dat is echt centen scheppen voor vergevorderden. :upside_down_face:

7 likes

Hahaha nee hoor ik snap hun idee wel, maar ik vraag me af of dit kan als AD zijnde?

1 like