Saaie horloges

Eigenlijk niets😊 Mag nog terug van 16 naar max 12 horloges dus daar mogen nog 4 Seiko’s uit.

Maar daarna denk ik wel dat er weer eens wat verandering in de collectie mag plaatsvinden.

1 like

De 116619 heeft geen sunburst.

Deze wel.

2 likes

Blauw en goud doet het imo geweldig samen.

Die witgouden sub met blauwe bezel is erg mooi! Staat ook mijn verlanglijstje. Verder vind ik de sub zwart erg mooi. Je ziet ze veel maar past gewoon goed overal bij.

@Bertus1 ik vind je collectie niet saai hoor! Zou die Polar ook we willen!

1 like

Kan ik je 100% aanbevelen :wink:

3 likes

Ik heb dat enkel met witte dials… Die vind ik snel ‘saai’, helemaal in matte uitvoering. Je zwarte Sub vind ik alles behalve saai… En zo heb ik toch altijd wel een zwak voor blauwe dials en laat dat net een kleur zijn waar ook veel mensen van weglopen.

1 like

Misschien “mis” je wat kleur in je collectie. Ik vind het persoonlijk wel leuk, je collectie, maar ik zou er nog een horloge dan aan toevoegen met kleur. Zoals een Autavia:

Je hebt ook alleen oyster banden.

8 likes

Ik heb het persoonlijk niet zo met jubilee :slight_smile:

Inderdaad of zwart ook nog goed
Als er ooit een geelgouden zou komen (denk het niet) maar dan zeker met blauw of zwart

1 like

Is vere van saai

1 like

Het gaat er ten eerste om wat je er zelf van vind.
Het zijn geen kijk mij is even wat aan mijn pols hebben hangen horloges nee.
Maar wat @tompj zegt, het is eerder ingetogen en daar is niks mis mee.

De polar vind ik persoonlijk niet mooi maar verder niets om je voor te schamen lijkt me.
Zelf vind ik lekker simpel wel mooi, niet te gek maar dat is min smaak.
Het meest frivole wat ik nu bezit is denk ik de parelmoer plaat van mijn 556 die verder lekker clean is.

2 likes

Zeker geen schaamte hier hoor :joy:
Ik koop en draag gewoon wat ik mooi vind.
Ik vraag me gewoon al een tijdje af wie wat waarom saai vind, omdat ik dit zoveel,lees op dit forum.

1 like

De collectie die je had met die Omega’s en chronografen vond ik 10 keer interessanter, maar dat is persoonlijk.

1 like

Ik weet er nog wel wat liggen in een kluis :wink:
Wie weet koop ik er ooit opnieuw enkel voor in de collectie.

1 like

Misschien ben je niet bekend met de uitdrukking maar zo is het ook niet bedoeld :wink:

Ik dus ook en dat zou iedereen moeten doen

:joy: ja soms, eigenlijk regelmatig spuwt men zijn gal over wat niet mooi is terwijl het allemaal zo persoonlijk is. De polar vind ik niet mooi en saai maar een gewone explorer vind ik weer supermooi.

1 like

Wat is saai hé? Het zijn horloges, instrumenten om de tijd van af te lezen. Tuurlijk zijn die saai. Dat horen ze ook te zijn.

Voor iemand die er elke dag uitziet alsof ie uit een cartoon is weggelopen is alles saai :wink:

5 likes

Een redelijk simpel ogend horloge hoeft niet saai te zijn. En een horloge met een gecompliceerd ontwerp met allerlei details is niet persé interessant.

Ik vind de horloges in je collectie helemaal niet saai. Maar iemand zou kunnen opmerken dat er qua kleur weinig variatie is in je collectie. Persoonlijk vind ik niet dat het nodig is. Ik weet ook wat ik mooi vind en het heeft geen zin om iets te kopen dat niet bij je past om je collectie aan te vullen.

1 like

Ik vind die zwarte persoonlijk het spannedste van de drie. Ook de mooiste.

1 like

Iets wat simpel oogt hoeft niet saai te zijn inderdaad. Ik kan zelf een hele tijd zitten turen naar mijn Max Bill horloges, waarvan velen zullen zeggen dat het niet een spannende wijzerplaat is.

2 likes

Ik vind de Max Bill/ Junghans ontwerpen een perfect voorbeeld van een redelijk ingetogen ontwerp dat om allerlei redenen alles behalve saai is. Integendeel. Ik vind het echte eye-catchers.

1 like