Dat heb ik met mijn huidige horloges ook.
Moet wel eerlijk zijn dat die buckley dial me zeker verrast, daar was ik zelf wat bang voor.
Draagt eigenlijk even sportief als klassiek, zeker op de oyster.
Ja het is ingetogen, maar wanneer we naar de feiten kijken dan kunnen we wel stellen dat er niet veel spannends gebeurd. Wel zie ik het als de perfecte wijzerplaat door zijn simplisme.
Uitgaande van de bandjes die @HanDavinci op zijn Rolexen doet kan ik me voorstellen dat de gemiddelde horlogeliefhebber blij is als Han zijn collectie saai vindt.
Ik houd van kleurtjes, op de wijzerplaat of de wijzers. Of desnoods de band. Al dat zwart en wit, dat is wat ik saai vind. Daarom doen al die Rolex-duikers mij helemaal niets en hetzelfde met die zwarte Speedmasters.
En heb ik dus dit soort dingen:
Maar dat vinden anderen weer vreselijk.
Jep
Seiko ok
Dit was nou niet de bedoeling van mijn verwijzing naar @HanDavinci.
Net hij heeft een uitgeroepen mening, en dat is goed, daarom was ik benieuwd naar wat andere leden saai vinden aan bepaalde horloges.
Sorry
De rechtse met dat kroontješ vind ik echt niet saai, ik bedoel natuurlijk die met de opgelegde kroon op de twaalf en hoewel ik meestal niet voor Romeinse cijfers kies, vind ik deze uitvoering prachtig en ik denk dat die in het echt nog veel fraaier is!
In mān leven heb ik ooit nog maar een keer een Rolex om gehad, die was heel anders dan deze, maar was sprookjesachtig mooiš.
Zoān strakke voorzet moet in kruising worden gekopt
In vergelijk met een grand Seiko vind ik jouw collectie ook saai.
Wat nou saai? Man super tof die collectie. Niks saaie horloges!
ļø
Voor mij ligt āsaaiā dicht bij āveelzijdigā. Zo kan de Explorer 39mm saai zijn, maar wel heel veelzijdig. Voor mij iig het laatste. Heb zelf een hele diverse collectie, maar ik schaf horloges dan ook aan om heel verschillende redenen.
Als ik jou collectie zie, zijn het mooie horloges, maar denk nog steeds dat een blauwe plaat (liefst sunburst) een mooie aanvulling zou zijn.
Was inderdaad wel een ongewilde binnenkopper
Ik vind dit geen gezicht.
Sorry.
Koop dan een DJ en draag hem losjes.
En daarnaast jouw collectie is gebalanceerd.
Dat kun je bij sommige collecties wel vergeten.
Zelf heb ik momenteel bv allemaal zwarte dials en staal. Is dat dan saai?
Maar wat niet wegneemt dat ik horloges met zilver, champagne, grijze dials heel mooi vind. Zelfde geldt voor edelmetaal. Het is er gewoon nog niet van gekomen bij mij.
Die goedbedoelde kritiek adviezen, wat stellen die dan voor om het minder saai te laten zijn? Of wat dragen ze zelf dan, dat het niet zo saai is?
Ik vind jouw collectie alles behalve saai
Saai is wat je veel ziet⦠gewoon ⦠Je ziet hier veel subjes, explorers en speedmasters of black bays bijvoorbeeld ⦠Saai hoor ⦠heb je er weer ƩƩntje ā¦
Lerenbanden?
Voor mij zeker niet hoor
kleur
Blauwe wijzerplaat, of een two tone DJ.
Al doe ik natuurlijk waar ik zin in heb, maar sommige voorstellen vind ik het overwegen wel waard.
Maar net zoals bij jou: