San Martin Only

Ik ga maandag ook voor de brievenbus liggen…:blush:

1 like

De bovenste

1 like

Prima als dat bij andere het geval is maar dat is niet zo bij deze.
Los daarvan heb ik kennelijk geluk gehad omdat het door PostNL bezorgd is, geen invoerkosten.

1 like

Zo en nu op een mooie nato…

11 likes

Die van mij hoef je “dus” niet meer te leen ?

1 like

Hey… ja dit is mijn black friday aankoop inderdaad.
Lenen hoeft niet meer maar had al bedacht dat het mischien wel leuk was om die van elkaar even te kunnen zien. Idee?

Komende week een beetje druk, maar de week daarna kan ik wel een keer een stukje rijden denk ik.

1 like

Ik ben benieuwd of SM ook een SLA025 na gaat maken in de toekomst.

Vandaag de laatste aanwinst vanuit een ruil verkregen :sweat_smile:

De San Martin ‘Submariner’

14 likes

Heel makkelijk, de onderste. Die bovenste ‘Nautilus’ heeft een paar dingen fout die het echt een harde nee maken voor mij.

  1. Veel te dik
  2. De eerste tussenschakel tussen de kast en band is heel groot, en totaal niet “in-lijn” met de rest
  3. Geen datum vind ik in dit geval ook zonde, ik weet dat de echte Nautilus een heel mooi groot hokje heeft, helemaal aan de rand van de wijzerplaat. Dit is blijkbaar lastig na te bootsen met andere uurwerken, want alle homages die wel een datumhokje hebben, zie je ook duidelijk dat die veel verder uit de rand staat en veel te klein (en dus onleesbaar) uit valt.
  4. Voor een ronde wijzerplaatplaat/lunette gaan, in dit geval ook de makkelijkste weg kiezen. Niet dat dit persé lelijk is, maar bij de real deal heeft dit een paar design consequenties die ook op zich weer enorm fraai zijn, zoals de indices die her en der een schuin kantje hebben, om in de vorm die half tussen rond en acht/vierkant in zit mee te gaan.

Punt 3 lijkt dus een klein detail, maar dit is er dus wel eentje die enorme technische aanpassingen vergt, het datumwiel komt dan namelijk op de diameter uit van de wijzerplaat pootjes, en dan moet er dus een vulring in die daar omheen bouwt, maar het datumwiel nog wel de ruimte geeft. Dit kost weer dikte, en dan zit je al weer aan wijzers die hoger bouwen, of een verlenging van de cannon pinion (Bij eta een H4 of H5 kitje) Dit kost dus enorm veel extra moeite, geld enz. En dan denk ik toch, als ze die puntjes op de i hadden gezet, dan hadden ze wel een statement gemaakt.

Kijk hier even naar de real deal (en nee, je hoeft me niet te vertellen wat het prijsverschil is, dat weet ik namelijk wel…)



Die schakel heeft ook een heel dikke kier richting de kast…

Dus simpel, de onderste, die ‘klopt’ gewoon helemaal.

4 likes

Dikke sub!!:stuck_out_tongue:

6 likes

Ja super leuk horloge :ok_hand:t2:

Jammer dat jij ook de date hebt anders had ik hem er wel bij genomen :sweat_smile:

1 like

Dat is voor mij het grootste minpunt.

3 likes

Ja, voor mij ook. Dan is gelijk alles wat elegant is aan dit design weg. Al die goedkope dingen hebben dit probleem al, zoals Bliger, Didun, Tesen, Paulareis, Rocos… Al die meuk ‘merken’ op Alie. Hier had San Martin zich echt mee kunnen onderscheiden, en maak het horloge dan gerust wat duurder, als die maar super plat is (met een ST1812 er in bijv.) en die schakel netjes… Dat ronde en geen datum zou ik dan nog wel kunnen verteren.

Dit ziet er ook wel aardig uit. Is ook zo’n aan San Martin gelieerd merk…

Jammer weer dat ze zo mega groot zijn alleen… (42,5mm)

2 likes

Gaat deze wel blijven naast je Ginault? :smirk:

2 likes

Haha dat zal een zware klus worden maar we gaan het ervaren, eerste indruk zoals ook bij mijn andere SM is meer dan prima…

De Ginault zou het alleen verliezen als ik de komende weken ervaar tussen beide de prijs/kwaliteit!

1 like

Is er hier iemand die de groene diver bezit en daar evt wat foto’s van heeft ?

Deze bedoel je?

3 likes

Nee de sub look a like bedoel ik. Water gehost v3

2 likes