San Martin Only

Mijne is 14,3mm dik in totaal. Zal wel niet zo plat zijn als de originele, maar het is dan ook maar gewoon een homage klokje. Nieuwere horloges zijn zelden zo plat als die van een halve eeuw terug, toen het ook echt de sport was om heel plat te kunnen bouwen. Kijk maar eens naar hét grote horloge merk, die zijn ook alleen maar dikker geworden.

3 likes

Wat een heerlijke duiker is dit toch…

21 likes

Vandaag voor het eerst op staal gezet, ziet er ook prima uit vind ik zelf…

17 likes

Fijne horloges inderdaad. Afwerking is top…

17 likes

Ben op zoek naar een aftermarket stalen band die goed aansluit op de lugs. Vond het pin and colar systeem van SanMartin niet fijn. Als iemand een alternatief weet hoor ik het graag.

1 like

Zou de band van de SBDC niet passen ? Degene die @Drebin aanbood ?

1 like

Ik ga echt geen Seiko band aan mijn San Martin zetten. :wink:
Ik hoef niets meer van Seiko…

9 likes

Haha snob!

3 likes

Ik ben voor mijne voor rechte uiteindes gegaan, aangezien er haast geen enkele end link goed op die kast aansluit. Het is ook een heerlijke vintage uitstraling zo.

Ik vind het een zeer goede band voor het geld en met wat minimale tweaks is het qua handhaving en dergelijke helemaal top! De pins hebben ook gewoon alleen enkelzijdig een schroef, en behoeven geen loctite om niet los te lopen. Dit type ‘blikken’ sluiting vind ik zelf echt fijn. Je kan de druk waarmee die klikt goed instellen door de bogen iets te zetten om de relatieve lengte in te stellen. Het is een eenvoudig systeem, maar werkt zeer goed, dit floept ook niet zo maar ineens los.

Op ebay even zoeken naar “20MM OLD STYLE OF SOLID STEEL RIVET OYSTER WATCH BAND BRACELET WITH STRAIGHT END” bij verkoper Riyi002.

11 likes

Tja bij mij moet het echt goed passen of een sharkmesh. Maar ik denk dat ik hem op rubber houdt. Heb nog zat duikers met stalen band.

1 like

Stalen band met rechte endlinks laten soms het horloge en kast beter uitkomen vind ik. Dit is een mooi voorbeeld.
Persoonlijke verkies ik dit boven gekunselde, passende endlinks die geforceerd het patroon van de band bevatten (idem als de sluiting dit patroon ook lijkt te volgen🤢).
Ander voordeel: de lunette is superhandig te draaien met zulk soort banden op precies dat punt waar normaal de ‘passende endlinks’ zitten, toch?

Laatste voordeel imo, die ene (of twee, of…) aftermarket stalen band past ineens op al je horloges met dezelfde lug afstand.

2 likes

Tja, wat is goed passen, als ik die kieren zie die die ‘originele’ end links van San Martin geven… :nauseated_face: Nee bedankt.

Deze kast heeft een kaarsrechte uitsnede tussen de lugs, dus een band met kaarsrechte uiteindes vind ik in dit geval een prima match.

Ik heb zelf een San Martin MM300 homage gehad. Ik mis dat horloge nog wel soms en sluit niet uit dat er ooit een andere San Martin komt.

Vind het vooral erg fijn om te lezen dat er gelukkig nog genoeg liefhebbers zijn die van een homage kunnen genieten :smiley:

Welke webshop raden jullie aan voor deze horloges?

2 likes

Wanneer de hommage kwalitiatief beter is als het origineel is mijn keuze snel gemaakt…
gewoon de San Martin shop op Ali.

8 likes

oeee lekker hoor…

1 like

Dank je :sweat_smile::+1:t2:

1 like

Hoe was je ervaring met de MM300 (maten, gewicht, kwaliteit)? Ik zit met een schuin oog naar de Brons versie hiervan te kijken, ziet er erg geslaagd uit.

1 like

is dat de bijbehorende stalen band en zo ja is het wat?

1 like

Ja dit is de originele band, hij is meer dan prima alleen moet ik nog kijken of dikkere springbars de band beter laten aansluiten op de kast want nu staat die een beetje open…

Kwalitatief vind ik deze band echt niet minder dan een doorsnee Seiko band…volgens mij hetzelfde als de band op een SBDC :grimacing::sweat_smile:

2 likes

oke klinkt goed, thanks

1 like