San Martin Only

Was een zeer goed horloge voor de prijs. Ik heb er toen 2 geprobeerd, 1 met normale wijzers en 1 met goudkleurige. Die laatste is een tijdje in mijn collectie geweest, was een stukje mooier. Uiteindelijk verkocht om een ander horloge te bekostigen.

Het was trouwens een Proxima bedenk ik me. Zelfde horloge, ander naampje, als ik het me goed herinner.

1 like

Echt mooie prijs kwaliteit inderdaad, die je doet afvragen waarom je nog Seiko’s zou kopen…

7 likes

Oke dank je, die met gouden wijzers klinkt goed. Volgens mij zijn al die merken van WR watches hetzelfde maar weet het niet zeker.

1 like

Inderdaad. En gezien Seiko met de stomme kop nooit de brons route gevolgd heeft kan je hier wel je ei kwijt.
Mooi hoor!!!

3 likes

Erg mooi deze. Staat hoog op mijn verlanglijstje.

2 likes

Yesss, net bericht dat mijn custom bestelling onderweg is:

Ik wilde graag het Willardmodel, met Great Wave, zonder logo. Zat nergens in het standaardaanbod. Steelwing had er eentje met logo overal, en San Martin had ze in andere Turtlemodellen. Gevraagd of deze dial geplaatst kon worden, en dat was geen probleem. Echter, alleen nog met groene of blauwe bezel. Na wat gespeeld te hebben met Photoshop besloten dat een blauwe bezel best tof is. Paar dagen later al onderweg!

Waar is dat plaatje van Jurk ook alweer? Daar.

7 likes

Deze alweer een tijdje in mijn bezit. Ja, de inspiratie is natuurlijk overduidelijk. Niettemin prachtig uitgevoerd: messcherpe wijzers en indices. Ik ga nog wel een andere band erop zetten, donkerbruin. De band is ook van uitstekende kwaliteit, maar te saai… Er zit een pt5000 in, zoals de meesten eigenaars ben ik daarover heel enthousiast.

9 likes

Mooi om te zien dat dit merk een eigen topic heeft gekregen, en dat het taboe op Chinese horloges langzaam wat minder wordt. Tuurlijk, er komt genoeg prul uit China, maar ook genoeg kwaliteit. San Martin hoor en lees je bijna alleen maar positieve geluiden/verhalen over.

4 likes

Ik ben er gecharmeerd van de 62mas hommage.

Ik heb twee vragen over San Martin:

1. Is het bij San Martin nu ook standaard geworden dat de Douane je eruit pikt voor het betalen van invoerrechten, aangezien ze met DHL versturen?

2. Is er een verschil als je via Ali Express bestelt of rechtstreeks via hun website bestelt?

DHL is altijd prijs. Iedere andere manier van verzenden is een gokje…

1 like

Ali heeft voor mij de voorkeur, je hebt wat meer rechten als er iets misgaat…

1 like

Ik heb rechtstreeks van de site besteld. Ze gaven aan dat ze wel een lagere waarde ($70) hebben opgegeven voor de douane. Ben benieuwd wat het eindbedrag wordt. Heb gerekend op 25% van 't totaal, dan kan 't alleen maar meevallen.

2 likes

Mooi gezegd en helemaal waar.

1 like

Bij mij is het wel eens voorgekomen dat sommige horloges vanuit die regio binnenkwamen met een lage waarde van bv 30 dollar…of als ‘sample watch’. Dan heb je nauwelijks tot geen invoerkosten.

2 likes

Ik heb er gisteren 1 bij ome ali besteld, door alle verhalen hier… ben erg benieuwd. Zou via China post moeten gaan, ik laat wel even weten wat mijn ervaring is voor wat betreft douane.

2 likes

Krijgt veel draagtijd ondanks mijn grails. Wat een heerlijk horloge. Alles wat ik mooi vind aan een duiker zit erop.

23 likes

Welke band is dit en waar heb je die gekocht :sweat_smile::stuck_out_tongue_winking_eye: staat hem erg goed, heb nu alleen de Tropic…

Dat is de band die er bij geleverd wordt. Kan je ook los kopen bij ze. Hij is echter 210mm ik heb een Tropic onderweg van Geckota die met 190mm voor mij perfect is.

1 like

Dat is mij inderdaad ook overkomen. Een 36mm Explorer case besteld bij Lucius Atelier en na aflevering door DHL zag ik “Watch part sample” op de verpakking staan. Geen extra kosten van DHL gepresenteerd gekregen.

1 like

Mooi horloge man :star_struck: :+1:

1 like