San Martin Only

Geregeld!

1 like

graag op de lijst voor de sn0008

1 like

Inderdaad. Vind het wel wat hebben en weer eens wat anders dan een standaard oyster.

1 like

Die band is voor een vintage eigenlijk gewoon een must, en je kan het niet mooi vinden, dat is geen reden om er allerlei gekke namen aan te verbinden, dat is hetzelfde als zeggen dat de eifeltoren een koepel had moeten zijn.

3 likes

Ik kijk vaker maar dit youtube kanaal. Vaak reviews van San Martin en andere uit die categorie. In dit filmpje vraagt hij namens San Martin om input van horloge liefhebbers. Als je het filmpje even kijkt krijg je halverwege zijn mail, als je hem daarop contact krijg je een survey. Deze input gaat daarna richting SM omdat ze blijkbaar graag input en tips krijgen. Misschien vind een van jullie het ook leuk om in te vullen.

Als je geen zin hebt om filmpje te kijken is dit zijn mail: oldmantimegary@gmail.com

2 likes

Graag op de lijst voor de sn017-g, thx

1 like

Je staat er op!

Geregeld!

1 like

Ik weet precies wat ze er mee doen, San Martin en hun design team hebben een Wechat groepje en communiceren met elkaar over wat wel of geen zinnige wijzigingen zijn aan hun designs. Soms luisteren ze nog wel, zoals met de eerste schakel op de rivet banden die niet verder in de gesp paste dan gat 2 van de 4, daarvoor hebben ze nu een gladde schakel ontwikkeld. Ik hoop eerlijk gezegd dat ze de rivet banden er in houden, want ze zijn heel mooi gemaakt en voor hun een stuk duurder om te produceren dan een gladde band. Voor mij refereert het naar oude stalen bruggen en onderzeeërs, het doet me denken aan oude films als captain nemo’s island en 20000 mijlen onder zee, referenties die bij een duikhorloge voor mij heel veel bijdragen juist aan die klassieke nautische uitstraling.

Ik denk wat dat betreft dat het erg van de persoon afhangt wat voor gevoel het bij ze oproept, dus tja… als dat genitale wratten zijn, of een soa… :thinking::face_with_hand_over_mouth:

6 likes

:joy: tis wat je het meest gezien hebt zullen we maar zeggen, waar het hart van vol is loopt de mond van over.
Ik zal mijn woorden iets nuanceren voor de fan’s: vanaf de tekening is het niet mijn smaak die popnagels :wink:

Weet je ook de lug to lug van dit model toevallig ?

1 like

48mm als ik het plaatje goed lees.

2 likes

Zou je dit mischien bij Glenn kunnen aangeven zodat hij hier naar kan kijken. Mischien kan hij hier iets mee.
Zou voor mij mogelijk showstopper zijn als ik erna alsnog weer met een band aanschaf zit. Dan ga ik liever voor een mm300 van San Martin.

Ik heb dat al min of meer gedaan. Heb het letterlijk zo gezegd dat een aantal op de schutting zitten en dat de band ze er over heen zou helpen.

Joh, wat ik kan doen, want ik vind die band prachtig en bouw nog wel eens wat, als het niet meteen stapel loopt dan wil ik best met gesloten knip een gewone oyster band met hollow end links swappen voor de San Martin rivet. Dat kan ik wel een man of twee a drie hier aanbieden. Eventueel gaat het horloge dan gewoon eerst naar mij en dan stuur ik hem wel door naar je, of als je in de buurt woont pik je het horloge dan op zodra die band gefixt is.

Dus dat is het recept á la hierboven, dus wel de San Martin sluiting er nog op…

6 likes

Mijn dank is groot!!!

1 like

De SN0008 laat volgens Glenn nog ongeveer 2 maanden op zich wachten…

2 likes

Weet je ook of er eerder foto’s beschikbaar zijn? Van een prototype wellicht?

1 like

Ik zal het eens vragen.

3 likes

Wil ik ook vrijblijvend. Kan dat?

3 likes

Ja kan :+1: