Nou zie ik het inderdaad. Ook maar terug sturen?
Jij was toch op zoek naar een met logo?
Klopt, maar die van jou is duidelijk stuk. Voor een paar euro’s neem ik hem wel over
Heb de mijne vanochtend op de bus gedaan. Moet eerlijk zeggen dat ik begin te twijfelen of ik een nieuwe wil bestellen. Wat als ze binnenkort met een verbeterde versie komen… keuzes
Hoi Eric, is dat de “Captain Willard” hommage black dial ?
Greets, Martin.
Doe maar in het winkelmandje
Vóór 22.00 uur besteld morgen in huis
Greets,
Martin.
Ik zat te kijken naar die band. Hoe verwijder je daar de schakels van?
Het lijkt mij alsof die schroeven alleen direct aan de endlinks zitten.
Er wordt ook loctite en twee schroevendraaiertjes bij geleverd. Persoonlijk vind ik die band niet geweldig, qua handhaving, niet persé looks. Ik koop meestal op ebay zo’n echte vintage stijl rivet band, dan heb je wel een female end link, en dus meer beweeglijkheid (die male end links maken effectief je lug-lug maat onnodig groter) en ik vind persoonlijk de oude eenvoudige plaatmateriaal sluitingen prettiger. Die ebay banden hebben gewoon een hele lange ‘female’ schroef, en een kortere ‘male’ schroef aan de andere kant. Die lopen ook zonder loctite nooit los. Die San Martin schroeven, zelfs bij een enkele keer loshalen, doe je geen loctite er op, dan ligt je horloge gegarandeerd vroeg of laat een keer op het asfalt. En ik bedoel dan alle schroeven, ook die bij de end links. Ik raad aan ze allemaal een keer van loctite te voorzien voor de zekerheid. Ik heb intussen vijf San Martin horloges met rivet band, vanaf 2018, en geen een is die dans ontsprongen, gelukkig niet met schade tot gevolg, maar er was altijd wel een schroef die los ging zitten, ondanks ‘gewoon’ aandraaien voor gebruik…
Nee, bij de sluiting zijn er ook een paar…
Hij is binnen !! Deze klatser 44 mm. draagt idd. minder groot dan ik dacht.
Nu ik hem enkele uren draag begrijp ik beter waarom liefhebbers voor duur geld bij b.v. bij Bouman-online een re-interpretatie kopen of een échte originele 6105 maar genoeg geluld over het merk Seiko ik draag sinds vandaag een échte onvervalste heilige st. Martinus/San Martin aan de pols
Greets,
Martinus.
Staat je goed, Martin!