San Martin Only

Toevallig hetzelfde gedaan eergisteren!

1 like

Oh is dat zo? Ik zie dit merk nu zo’n beetje voor het eerst en zou best wel eens eentje willen proberen. Ik zal niet zo snel 5k neerleggen, maar voor 300 zou ik er wel eentje willen proberen. Niet als het uurwerk het na 3 jaar begeeft. Hoe doen de andere san martins het hier op het forum?

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ie binnen is. Op foto’s en de YouTube filmpjes ziet ie er goed uit.
Word mijn eerste 38mm (bezel is dan wel 39 mm) horloge. Ben erg benieuwd hoe die om mijn pols zit.

1 like

Je koopt in feite gewoon een Seiko hoor. Alleen beter afgewerkt en goedkoper.
20fdeb3c70489f35d5722414ee44e0535bb11adb_2_666x500 71003877bbf2183b69bc72af36bac570f1cfef36_2_690x388

Stuk voor stuk allemaal toppers. Ben alleen nu voor hun eerste eigen ontwerp gegaan. Volgende week binnen.

9 likes

Het is niet dat NH uurwerk dat eron zit toch?

Hoe lang heb je deze modellen al?

Best gaaf die laatste ook.

Nou ja, meestal gebruikt San Martins NH35jes. Die zijn echt super en gaan lang mee. In chronograaf horloges die volledig mechanisch zijn vind je vaak het uurwerk van de Seagull 1963, volgens mij een st19 (kan het mis hebben). Dit uurwerk staat er op dat ze soms goed lopen maar wel ook vaak grote problemen hebben.

1 like

Ik heb er geen een meer op dit moment. allen doorgeflipperd. Heb de laatste onderweg.

2 likes

Leuke manier om dingen te proberen in elk geval!

Eens heb dat al vaker gedaan, op dit moment heb ik de 6105 hommage van Seiko…

Erg leuk horloge en veel voor weinig alleen het model is het niet voor mij dus mag er weer uit…

2 likes

Verkopen ze makkelijk door?

1 like

Redelijk, zijn meer mensen die zoals vele het eens willen proberen om uiteindelijk de real deal te kopen dus animo is er zeker.

Jij doet het omgekeerd Luuk
Eerst de Seiko Uemura kopen, die flipperen en vervolgens de SM kopen om het uit te proberen
Dan vervolgens weer tot de conclusie te komen dat de kastvorm 't niet is
heb nog een leuke Aikon te koop
Is al weer zo lang geleden dat het het vast opnieuw will proberen :wink:

1 like

Haha scherp inderdaad, ik leer het nooit af en blijf geloven dat sommige horloges toch echt voor mij zouden moeten zijn maar helaas werkt dat zo niet :grimacing:

Gaat de Aikon er nu eindelijk toch uit :sweat_smile: dat heeft toch veel langer geduurd dan je verwacht had volgens mij :wink:

1 like

ML Aikon nodigt niet uit in de doos maar om de pols vind ik het een van mijn mooiere horloges
Prachtig hoe het licht speelt met de facetten van de kast & band
Daarnaast nog eens 200m waterdicht met een schroefkroon

Heb glas laten vervangen (AR was beschadigd), quick release schroefje geplaatst en bezel opgefrist
Daardoor waren de kleine irritaties weg
Verkoopwaarde creëert ook geen “mega” budget
Wellicht dat ik 'm inruil bij Jaap op de blauwe en er een rubber band bijkoop voor de zomer

Mee eens, de Aikon is om de pols een topper…moet wel zeggen dat hij wel behoorlijk aanwezig is (kan positief of negatief) maar wel lekker :slight_smile:

Waarom zou je na alles opgeknapt te hebben hem voor een blauwe inruilen vind jouw kleurencombi ook wel weg apart en mooi…

Ben benieuwd hoe die draagt. Ik vind de kastvorm erg mooi.

Mocht iemand van z’n 62mas af willen: Stuur me maar een berichtje. Ben op zoek. :wink:

Ik kan deze trouwens nergens vinden…

Ik ook niet. Deze renders zijn overal verdwenen maar als het nog door gaat dan zou het begin volgende maand moeten uitkomen.

Vandaag mijn SN004-G binnen gekregen. Moet zeggen…een hele snelle verzending. Had deze op 24 mei besteld en nu al binnen.

Vind hem in het echt wel goed uit zien. Solide en mooi afgewerkt.
Ben er wel blij mee!

11 likes