San Martin Only

Sterkte @Eddio!

1 like

Sterkte @Eddio, mooi horloge

1 like

@Watchlover7 @Shaggadellick @Jason_Nash @Gup dank je wel!!! Ik zal ergens in de komende dagen nog fotos posten. Mooi horloge maar in de tijd dat die kwam is er veel gebeurt en al heeft het niks te maken met het horloge, het triggert mijn gedachtes. Dus mocht er interesse zijn laat maar weten, ik heb dan veel liever dat een ander er vol van geniet.

4 likes

10 likes

Zo en hier de fotos van de nieuwste telg van San Martin, de Chrono SN0052






Gekocht met het idee dat dit de hommage moet zijn van de Tudor Chrono die ik eerder heb gehad en die fantastisch is!
En laten we maar meteen beginnen met het vergelijk, voelt dit alleen maar als een hommage? Ja, San Martin heeft deze gemaakt nav de Tudor Chrono, dat is duidelijk. Ja de bezel, de panda look, de pushers, alles geeft het idee van een kopie. Maar als je deze draagt en de Tudor kent dan merk je meteen het verschil. Het directe verschil zit hem in de dimensies van de bezel vs wijzerplaat vs de subdials. En dat is helemaal prima. Ik heb daarom niet een namaak in handen met een ander logo maar gewoon een voor het geld zeer goed gebouwde panda chrono. Normaal zijn er direct zorgen over de duurzaamheid van het uurwerk maar niet bij deze. Het ST19 handmatige uurwerk is een bekend en prima werkpaard met roots naar een Zwitsers solide Venus uurwerk. Met verders een goede bouwkwaliteit is dit een mooi horloge geworden. Opmerkingen? Jazeker. De kast en band is her en der mij nog iets te scherp. De groene lumen is mij te goed voor een niet duikhorloge. De groene look doet daardoor een beetje onrecht aan de verders super mooie zilveren plaat met een subtiele textuur en scherpe tekst. En mijn laatste opmerking is het ontbreken van een seethrough caseback. Dit uurwerk is een pareltje om te zien en de keuze om een dichte caseback te gebruiken is tevens onnodig gezien het geen duiker is.

Kijk toch eens wat een schoonheid! Dat is toch zonde om niet te kunnen zien.

8 likes

Wauw wat een mooi horloge toch! En inderdaad jammer dat je het uurwerk aan de achterkant niet kan zien. Tis echt een mooi uitziende uurwerk!
En een duidelijke review! Thanks hiervoor.

Voor mij zeker een kanshebber! Echter neig ik meer naar de zwarte wijzerplaat. Ik denk dat bij een witte wijzerplaat de wijzers de neiging heeft om in dat witte achtergrond te gaan verdwijnen. Ik bedoel hiermee dat ik echt goed moet kijken voor de tijd. Wat bij een zwarte wijzerplaat niet het geval zal zijn.
Niettemin vind ik jouw horloge echt mooi :ok_hand:t5:. En daarom twijfel ik nu heel erg. :thinking:

1 like

Nou denk er rustig over na en wellicht spreken we elkaar :wink:

1 like

6 likes

Deze ziet er wel echt strak uit!

3 likes

Binnenkort 15k :rofl:

Joining the club…

13 likes

12 likes

Hij is gaaaaaafffffff :heart_eyes:

1 like

Thanks!! Bizar mooie wijzerplaat én afwerking is echt goed. Voor deze prijs (€225) bijna onverslaanbaar denk ik!

Maar goed flipperitus kennende zal deze binnenkort in het blauwe deel van dit topic te bewonderen zijn haha :rofl:

2 likes

Zou zonde zijn, wie weet…

1 like

ik geef je minstens een week of 2 :laughing:

1 like

8 likes

San Martin SN044-G NA topic hier: NA San Martin Tiffany Blue

17 likes

Lekker man :ok_hand:

1 like

Onderweg. Ben erg benieuwd :grinning:

Word mijn derde SM

5 likes