San Martin Only

8 likes

Oef… Heb eigenlijk wel zin in deze, in 39mm. Normaal gesproken wil ik niks onder de 40mm, maar misschien moet ik daar van afstappen…

12 likes

Dat zijn juist de mooiste formaten :slight_smile:

1 like

Geld voor mij ook! De laatste jaren ben ik steeds meer kasten met een diameter vanaf 38 t/m 40 gaan waarderen. Voorheen in de jaren 80 ook al. Echter jaren 90 t/m ongeveer 2015 heb ik horloges van 42 en meer diameters gedragen. Mijn pols omvang is 19,5 cm.
Inmiddels (op één na) alle horloges met diameters hoger dan 40 mm verkocht. Alleen een Oris Aquis van 43 mm heb ik nog gehouden, welke ik zo nu en dan nog draag.

Ben erg content met de SM’s met diameters van 38 en 39 mm.

3 likes

Kijk, dat geeft de burger moed. :wink:

oohh maar dan kun je wel makkkkelijk boven de 40 hebben. dan had ik persoonlijk meer tussen de 42/44mm gedragen. mijn pols is 17cm en daar past een 43mm prima op. ligt ook een beetje aan de lugs he, die zorgen voor het totale plaatje.

Dat kan inderdaad makkelijk ja. Echter momenteel draag ik liever wat kleiner om mijn pols, 38 t/m 40mm heeft mijn voorkeur. Zoals ik eerder al zei heb ik nog steeds een 43mm Oris Aquis in bezit. Deze draag ik af en toe nog wel. Blijft ook een mooi horloge.

ach weet je wat het is. het is een kwestie van gewenning. ik ben altijd al horloges onder de 40 gewend. en dus laatst een dikke 43mm om de pols dat ik in begin dacht wauw dit kan ik toch niet dragen joh wat lelijk. na een week dacht ik. eigenlijk zit hij JUIST goed en de horloges onder de 40mm zijn nu opeens te klein hahaha.

Misschien komt het wel doordat ik ouder ben geworden :shushing_face: :rofl:
Dat ik het gewoon fijn vind om een wat kleiner/minder opvallend horloge te dragen.

Twintig jaar geleden kon het niet groot genoeg zijn voor mij. Grote duikhorloges, Hamilton Below Zero, U-boat en nog een paar andere grote horloges. Vond het erg mooi allemaal. En nog steeds alleen niet meer om mijn pols.

Met uitzondering voor de Aquis en de SKX009 (was vergeten dat ik deze ook nog steeds heb) :thinking:

Maar zeg nooit nooit….

1 like

haha kan. Ben op mijn 24e begonnen en ben altijd al van de kleinere diameters geweest. en heb geen botjes als polsen. ik vind dat een horloge gewoon niet je hele pols moet bedekken. niet iedereen begrijpt dat, en denken dat het formaat oke is terwijl ze hun avond eten gewoon daar op kunnen eten.

2 likes

Hahaha ik moet ineens denken aan sommige horloges die ik vroeger had. Toen vond ik dat nog gaaf :rofl: :rofl: Dat is passé :shushing_face:

En dan te bedenken hoe zwaar dat soort type horloges kunnen zijn :grimacing: Alsof je een loden kogel eraan heb hangen. Alsof ik elke dag aan het gewichtheffen was :muscle:t5:

Hahahah precies! Rare hobby

1 like

heb dezelfde, wat een knaller he :+1::+1::+1:

Persoonlijk draag ik niet kleiner dan 40mm ook kan ik het mij niet voorstellen dat het ook maar iemand intereseert of het horloge wat je draagt misschien te groot is voor je pols🤣


SM no logo op staal…

4 likes

16 likes

Na klein jaartje alles op youtube hierover te hebben gekeken, uiteindelijk toch maar de trekker overgehaald, thanks horlogeforum en verkoper!

13 likes

Deze is gaaf! Welk model is dit?

1 like

Thanks! Dit is de san martin sn021b als ik me niet vergis. De 36mm versie in ieder geval. Let wel op dat ze deze nu met 19mm bandaanzet verkopen en niet 20mm zoals deze. En het logo heb ik custom laten maken door hun omdat ik het hexagon logo niet vond passen.

NA: San Martin SN-052 vandaag voor het eerst om de pols.

19 likes