Om maar te zwijgen over alle armbanden van Seiko.
De prijzen op Ali zijn trouwens hilarisch. Had 270 betaald voor mijn SM BB36 tijdens de sale via SKB watches. Zelfde horloge is nu in de ‘sale’ voor maar 402,72! Koopje, toch?
De prijzen zijn sowieso achterlijk hoog geworden. Heb nog even rondgeneusd in de laatste sale maar zelfs die salesprijzen zijn mij te hoog hoor. Heb me even verlekkerd aan deze https://youtu.be/UOT7C5ycLbw maar voor ~400 euro wordt het me echt wat te gortig allemaal
Zeker een mooi model,zat er zelf ook aan te denken maar had toch maar besloten om voor de sn019 te gaan.
Snap ik wel, als je kijkt naar wat bijv. Seiko maar ook diverse microbrands tegenwoordig vragen voor vergelijkbare horloges ( specs ) dan vindt ik het nog wel meevallen.
Zeker als je de kwaliteit bekijkt.
San Martin begint wel echt een serieus merk te worden, met ook serieuze prijzen, zeker met invoerrechten etc.
Seiko blijft vooral interessant vanwege de wijzerplaten, maar om eerlijk te zijn ga ik de komende jaren denk ik geen nieuwprijs meer betalen voor ze. Vooral niet gezien de afwerking ter wensen overlaat. Microbrands zijn dan weer wat interessanter, voor mij vooral Traska en Helm, maar dan loop je weer tegen de Rolex AD ervaringen aan van “kopen? Nee, wachtlijst.”
Nou, precies dat inderdaad
Ja, maar 1 van de unique selling points van SM was nou net de prijs/kwaliteit verhouding. Die was super. Nu is die dat niet meer imo. Kwaliteit is nog steeds goed maar de prijs is gewoon enorm omhoog geknald in een jaar.
Wat niet?
Er wordt nu ook misbruik gemaakt om ook meer winsten te genereren, omdat het kan.
SM doet eigenlijk niets anders dan Seiko: economische milieu en verkregen naamsbekendheid gebruiken voor winstvergroting. Waar je bij Seiko ‘geschiedenis’ krijgt, krijg je iig bij SM nog wat kwaliteitsproducten.
Ja, maar ik ben wel benieuwd in hoeverre het kan. Ik zal niet de enige zijn de afhaakt (;
Alles wordt inderdaad duurder, maar de prijzen van San Martin stijgen nog wel een tikje harder dan andere spullen in mijn beleving. Heb geen harde cijfers, maar ik schat zo’n 20-30% ten opzichte van een jaar geleden.
De kwaliteit stijgt zeker net zo hard mee denk ik.
Waar er al tig jaar op alle fora en youtube commentaar is op de uitlijning en op het gebrek aan kwaliteit in banden bij bijvoorbeeld Seiko heb ik wel het idee dan SM wel iets doet met de feedback.
En ja het is natuurlijk jammer dat het allemaal steeds prijziger wordt, zeker met invoerrechten etc.
Wat natuurlijk niet zomaar weg is, is het beeld in je hoofd.
Gevoelsmatig blijft het een Chinees en dat hoort goedkoop hè.
Hetzelfde zie / zag je ook bij Koreaanse auto’s, heeft ook jaren geduurd 🤷
Denk uiteindelijk dat de grootste issue is met SM’s stijgende prijzen, dat de doorverkoopwaarde niet meegroeit. Ik probeer zelf geen horloges te kopen met de gedachte dat ik ze later weg wil doen, maar ik snap dat dit voor veel mensen wel meespeelt.
Blijven leuke horloges, maar inderdaad die prijsstijging was me ook opgevallen. Leve het blauwe gedeelte hier!
Klopt, en de doorverkoopwaarde was er al niet echt, omdat ze pijlsnel nieuwe, verbeterde iteraties uitbrengen. Dus waardevast zijn deze horloges zeker niet, of je moet ze binnen 2-3 maanden verkopen.
Yup. Zit bij sommige mensen te wachten tot ze hun prijs met €50-100 verlagen, voordat ik het zou overwegen.
Kleine status update
Iemand hier ervaring mee?
Had PostNL gebeld maar die beweren dat het nog bij de douane ligt…
De webiste van de douane verteld me dan weer normaliter het tegenovergestelde
Iemand hier ervaring mee?
Ja, mijn ervaring is dat het wel los loopt. Kan wel even duren, inderdaad weet niemand van het personeel dat je spreken krijgt hoe of wat helaas.
Ik heb dat ooit twee weken gehad met een seiko die ik via WUS had gekocht. Niemand kon me vertellen hoe het zat…Zal bij jou niet lang gaan duren , beetje geduld, staan vanzelf voor de deur.