In navolging van de geslaagde restauratie van een mooie Zodiac Astrographic van @Brodie ,
Ik neem jullie mee naar de zomer van 2020. Ik kocht toen een Zodiac Astrographic SST. Dit horloge had een mystiek om zich heen hangen waar ik erg blij van werd. Allereerst de naam ASTROGRAPHIC, wat iets zegt over de bizarre tijdweergave van het horloge en erg vet klinkt, ten tweede de prachtige diepblauwe wijzerplaat en de daarboven zwevende ‘wijzers’, en, zeker niet in de laatste plaats, de waanzinnig mooie kast en daarbij horende band.
Hier hoe het horloge eruit zag bij aanschaf ( althans na …
heb ik mij ook gewaagd aan een mysterie dial - deze is van Sandoz en ze hebben hem gemaakt in het oranje, blauw en zwart
Zag deze blauwe Sandoz verstopt tussen een lotje en dacht eens een gokje te wagen
Hij was heel smerig, maar tot mijn vreugde liep het binnenwerk nog een beetje
Er zit een AS 909 Automatic werkje in dat wel een onderhoudje kon gebruiken
Nu het mysterie van de mystery dial.
De Zodiac van @Brodie werkt met 3 doorzichtige schijven waarop een marker staat gedrukt
Bij Sandoz hebben ze het wat éénvoudiger aangepakt met brede wijzers met veel lume
De minutenwijzer heeft ter hoogte van de uurwijzer een uitsparing zodat die de uurwijzer niet afdekt als deze op dezelfde positie staat.
De zwarte banen op de binnenkant van het glas maken het geheel compleet
en om de pols
Echt heel leesbaar is het juiste uur niet, maar moest wel elke keer glimlachen toen ik op mijn horloge keek
70 likes
Redelijk onleesbaar inderdaad maar absoluut tof horloge!
1 like
Kan het wel waarderen, ziet er leuk uit en idd is het voor de tijd misschien wennen.
1 like
Brodie
21 februari 2022 om 18:56
5
Erg mooi geworden en een bijzonder fraai horloge! Geniet ervan!
1 like
RickyG6
21 februari 2022 om 19:02
6
Bijzonder fraai opgeknapt, mijn complimenten . Feestje om de pols
2 likes
Wat een leuk horloge, heb ik nog niet eerder gezien.
2 likes
AB64
21 februari 2022 om 22:46
8
Clever, ik snap de glimlach!
1 like
pasd
22 februari 2022 om 01:27
9
Deze heeft toch een zeer mooie opfrisbeurt gekregen
2 likes
Gaaf hoor! Ach, vind de leesbaarheid nog best goed te doen hoor. Voordeel met iets mindere leesbaarheid is dat je er langer naar kan kijken
2 likes
Mooi ding! Ziet er weer fris uit!
1 like