Sandoz Mystery dial: het mysterie ontrafeld

In navolging van de geslaagde restauratie van een mooie Zodiac Astrographic van @Brodie ,

heb ik mij ook gewaagd aan een mysterie dial - deze is van Sandoz en ze hebben hem gemaakt in het oranje, blauw en zwart

Zag deze blauwe Sandoz verstopt tussen een lotje en dacht eens een gokje te wagen

Hij was heel smerig, maar tot mijn vreugde liep het binnenwerk nog een beetje :yum:
Er zit een AS 909 Automatic werkje in dat wel een onderhoudje kon gebruiken

Nu het mysterie van de mystery dial.
De Zodiac van @Brodie werkt met 3 doorzichtige schijven waarop een marker staat gedrukt

Bij Sandoz hebben ze het wat éénvoudiger aangepakt met brede wijzers met veel lume

De minutenwijzer heeft ter hoogte van de uurwijzer een uitsparing zodat die de uurwijzer niet afdekt als deze op dezelfde positie staat.

De zwarte banen op de binnenkant van het glas maken het geheel compleet

en om de pols

Echt heel leesbaar is het juiste uur niet, maar moest wel elke keer glimlachen toen ik op mijn horloge keek :wink:

70 likes

Redelijk onleesbaar inderdaad maar absoluut tof horloge!

1 like

Flink opgeknapt :ok_hand: Mooi!

1 like

Kan het wel waarderen, ziet er leuk uit en idd is het voor de tijd misschien wennen.

1 like

Erg mooi geworden en een bijzonder fraai horloge! Geniet ervan!

1 like

Bijzonder fraai opgeknapt, mijn complimenten :+1:. Feestje om de pols :partying_face:

2 likes

Wat een leuk horloge, heb ik nog niet eerder gezien.

2 likes

Clever, ik snap de glimlach!

1 like

Deze heeft toch een zeer mooie opfrisbeurt gekregen :ok_hand:

2 likes

Gaaf hoor! Ach, vind de leesbaarheid nog best goed te doen hoor. Voordeel met iets mindere leesbaarheid is dat je er langer naar kan kijken :wink:

2 likes

Mooi ding! Ziet er weer fris uit!

1 like

Heel leuk, echt anders!

1 like