Kreeg van Zenith als onderdeel van een servicebeurt aan mijn El Primero Stratos een prijsopgave. Vanwege een beschadiging aan het saphire glas wordt voorgesteld het glas te vernieuwen voor 536 €. ex. 20% BTW.
Prijs lijkt mij nogal hoog, wat vinden jullie ervan ?
Duur glaasje
Aanvulling ; Komt ook nog eens 20% BTW bij. Wordt dan 638€
Dan een extra duur glaasje
Saffier kost volgens mij bij Omega ook rond de 550, bij TH zou ik maar 140 euro kwijt zijn (serviceprijs 2019)…
Verdienmodelletje, het servicen…
Zou een alternatief zoeken voor het vervangen van het glas.
Is dat inclusief een servicebeurt? Dat doen ze volgens mij vaak, een los glaasje kan niet maar inclusief service wel.
Ja daar komt de servicebeurt van 650€ nog extra bij, glas wordt apart aangeboden.
Het is dus exclusief, enkel het glas is 638 euro? Dat is pure diefstal in mijn ogen.
Dat vind ik nou ook
Snap dat je hem origineel wil houden maar voor 55 euro zetten ze er een saffierglaasje in bij horlogeglas.nl.
Maar niet t juiste
Hoe bedoel je?
Bij AL&S kost een glas 150 euro.
De service die er bij komt zo’n 2k.
Tsjah, duur horloge, dure onderdelen natuurlijk. Bij een moonwatch is het ook hetzelfde bedrag als bij Zenith (heb ik net uit betrouwbare bron vernomen). Maar het blijft belachelijk veel geld.
Waarschijnlijk wel in verhouding met de totale kosten van het horloge, maar het lijkt schofterig veel geld.
Kan de beschadiging verder ook kwaad of is het puur voor het zicht? In dat laatste geval zou ik het lekker laten voor wat het is. En ook liever origineel beschadigd dan een niet origineel glaasje erin.
368 euro kost het vervangen van het safieren glaasje van een Blancpain Fifty Fathoms. Vervanging is wel onderdeel van een servicebeurt. Blijft een hoop geld voor synthetish glas.
Wat een onzin die prijs, 1% synthetisch glas, 99% gebakken lucht.
Ik zou nog eens contact opnemen en eens doorvragen. Kan zijn dat wanneer je het horloge aanbied voor alleen het vervangen van het glas hiervoor een hoop handelingen nodig zijn en daarom de prijs hoog is. Maar als die handelingen al uit de prijs van de service betaald zijn de prijs niet zo hoog hoeft te liggen…
Maar waarschijnlijk ben je gewoon de dupe van het verdienmodel