Saphire glas Zenith 536 €

Dat je waarschijnlijk niet precies dezelfde vorm krijgt

Belachelijk hoog, dan maar niet origineel en ben je voor €55,00 klaar. Oke volgens Ruud niet precies dezelfde vorm, maar dan wel een glaasje zonder een goud randje er om heen!

1 like

Voor mij telt originaliteit.

Wil je geen hoge servicekosten moet je geen exclusieve horloges kopen.

7 likes

:blush::point_up:t2:

1 like

Groot gelijk Ruud, gooi gelijk al mijn Rolexen de deur uit :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Even voor de duidelijkheid, is dit een prijsopgave van Zenith naar u toe, of ‘van’ Zenith via de juwelier naar u toe,?

1 like

Voorzichtig gooien. Die glaasjes zijn duur!

4 likes

Heb je een foto van de kras?

Ik vermoed het laatste.

Wel grappig met welk gemak mensen een duur horloge hebben maar zodra er wat stuk is mag het wel met niet originele onderdelen vervangen worden. Ik zou het helemaal k* vinden als er een niet origineel onderdeel op m’n horloge zou zitten. Zouden diezelfde mensen dat ook bij verkoop melden? Of is dan de gedachte “knappe jongen als je dat zou zien?”

Je hoeft je natuurlijk geen oor aan te laten naaien hé? Maar het gaat mij om die mensen die roepen “voor x heb je een niet origineel glaasje op je horloge van ettelijke duizenden euro’s

1 like

Ik zie nog niets van je in het blauw met dumpprijzen, ben mijn scherm om de 5 seconden aan het refreshen!

2 likes

Mijn ervaring met een AD voor mijn horloge (is dan wel een TH) gaf me niet de indruk dat zij een andere prijs op de offerte zetten tov de fabrikant zelf. Heb een Carrera via de AD gedaan en een Kirium rechtstreeks bij TH, allebei eind 2019:

Carrera chrono via AD:

Screenshot_20231004-191427~2

Kirium time only met datum via fabriek:

Screenshot_20231004-191404~2

€55,- ipv 640,-.
Best kans dat ze op elkaar lijken die glaasjes.
Ander voordeel bij de goedkope: krassen is niet erg. :slightly_smiling_face:

1 like

Nee joh, gaat er gewoon een Invicta glas in. Niet interessant voor Ruud want die wil alleen origineel :stuck_out_tongue_winking_eye:

Terug on-topic: belachelijke prijs natuurlijk, vooral icm een service-beurt, wat natuurlijk ook al wel duur is, maar dat is nog te rechtvaardigen.

1 like

TL/DR, maar als het glas voorgesteld en niet verplicht wordt, zou ik me 2 keer bedenken. Was je zelf ooit iets aan het glas opgevallen…?

Van de prijs van het glaasje kijk ik niet op trouwens. Niet dat het geen gestoord bedrag is, maar dat is inmiddels de norm in A-merk “certified” onderhoud.

2 likes

Zenith maakt die glazen niet zelf hoor. Het is het aanvoertraject dat “origineel Zenith” gaat zijn.

Net als met opwindveren - een “originele” Rolex-veer kost iets van 5 keer zoveel als eentje van Generale Ressorts. En ze komen echt allebei daar vandaan.

6 likes

Ook dat nog eens ja!

1 like

Rolex is toch manufacture, aldus Rolex? :flushed:

1 like

Ja, het uurwerk. Wijzers, wijzerplaat, opwindveer, glas, vergeet die maar. Wel naar Rolex “specs” natuurlijk.

Mijn Harbeth luidsprekers zijn inside/out ontworpen door Alan Shaw, eigenaar/“guru” van het merk. Maar hij is er eerlijk over dat het unieke conusmateriaal van de speakers geheel in eigen huis ontwikkeld is - maar elders wordt gefabriceerd en aangeleverd.

4 likes