Saphire glas Zenith 536 €

Bedoelde wel een beetje een juwelier die enkelt t uitbesteed om grof aan te verdienen, AD doen dat inderdaad niet, die voeren t merk zelf.

:thinking: :roll_eyes:
Ligt het nou aan mij dat ik hier juist vraagtekens bij heb i.p.v. dat ik er bevestiging in zie dat er geen verschil zou zijn?

1 like

Kan me niet voorstellen dat er heel veel Zenith eigenaren zijn die een niet merkgebonden juwelier verkiezen boven een lokale horlogemaker, de fabriek zelf of de AD. Je gaat ook niet naar de slager voor Peking eend.

Doet me denken aan Lamborghini die rustig €863,47 rekenen voor een vervangend stekkertje. Een stekkertje waar onder de Lamborghini sticker Renault staat, en daar ligt hetzelfde stekkertje voor €17,93 in de schappen

1 like

Wijzers (7 voor de Carrera, betreft een special edition) en saffierglas zijn toch niet exorbitant. De optionele kroon, en pushers zijn witgoud. Wijzers bij de stalen Kirium zijn er maar 3.

Complete service overhaul prijs voor de Carrera is alleen via een prijsopgave bekend ipv een standaardprijs op hun website.

Die snapte ik wel inderdaad, en dat glas is prima voor €140. Maar die service, €290 en €850. Chrono en time/date ok, maar dan nog. Of misschien verbaast het me meer dat de Kirium vrij goedkoop in de service was :thinking:

Carrera is een factory service only caliber, Kirium is ETA.

Ah ok, dat maakt het duidelijker :grin:

Even ter info: een Omega saffier voor de PO kostte me dit jaar 190 euro incl plaatsing. Dus dan lijkt die Zenith prijs wel heel hoog helaas… maar niets aan te doen vrees ik? Tenzij eens rechtstreeks bij Zenith navragen?

2 likes

Doet mij een beetje denken aan de Appie met zijn A-merken en eigen merken. O ja, geldt ook voor de andere supers :wink:

Maar ff serieus, is de originele opwindveer van Rolex van hetzelfde materiaal als die uit dezelfde fabriek komt van Gernerale Ressorts?
Zo ja, dan denk ik ineens aan dat Zenith glaasje. Misschien dezelfde procedure en uit dezelfde fabriek onder een andere naam een Zenith glaasje?? Dan kan het dus veel goedkoper als dat zo is?

Dat er verdiend wordt aan service en onderdelen is prima. Maar dit is gewoon oplichting.
In de kliko met dat ding!

Ik weet dat 99,8 % zeker. 99,9 % durf ik niet te typen. :wink: Je krijgt de veer in een Rolex-gelabelde blister, that’s all.

Heb dit 1 keer moeten doen omdat de GR-veer niet meer via die weg leverbaar was, voor een damescaliber. Was meteen 70 euro inkoop. Wel gewoon doorgerekend natuurlijk. De GR-veren voor de 3100-serie zijn iets meer dan een tientje inkoop.

1 like

Nee hoor, kostte je vorig jaar €132,23 ex btw voor een seamaster, net even de factuur bekeken. Dat is wel een verschil met Zenith dan.

Een nieuw saffierglas voor een Zenith Rainbow (beetje vergelijkbaar met een Stratos) was vorig jaar precies €153. Rechtstreeks bij de fabriek.

2 likes

Dat is wel goedkoop tov saffierglas voor een Speedmaster;

Dat was bij een Omega gecertificeerde horlogemaker. Geen idee vanwaar dat verschil komt dus :blush:

Ik denk dat jou glas vlak was en niet voor een speedmaster.

2 likes

En met een Omega Speedmaster

Dat scheelt wel even een bekkie, maar je zegt “beetje vergelijkbaar met een Stratos” dus toch niet hetzelfde glaasje. Tja is dus alleen maar achter te komen door dit te informeren bij de fabriek lijkt mij. Misschien de moeite waard @glossy?

1 like

‘vroeger’ mochten juweliers alleen bestaan indien zei een horlogemaker in dienst hadden vandaar dat het nog veel gebeurd ( wel steeds minder) dat mensen met een (merk) horloge naar een bijvoorbeeld Strego gaan en daar dan een gepeperde service factuur krijgen, vandaar mijn vraag welke weg TS bewandeld heeft :pray:

1 like