Saphire glas Zenith 536 €

Precies daarom heb ik een vermoeden dat de opgave niet correct is. Of niet rechtstreeks van Zenith komt.

1 like

Rolex heeft die eis nog steeds voor dealers. Maar ze zijn wel de enigen nog volgens mij. Ik had er bijna gezeten, bij een AD op Bonaire. Achteraf maar beter dat ik net het examen niet haalde. Was erg veel last op mijn toen nog (veel te) onervaren schouders geweest… …je moet wel gewoon “even” naar Geneve komen voor dat examen he, op eigen kosten.

1 like

Prijzen kunnen natuurlijk ook anders zijn afhankelijk of het horloge een volumemodel is of niet, een voorruit voor bijvoordeeld een Kia Rio is duurder dan van een Kia Ceed, don’t ask me how I know.

1 like

Prijzen voor service etc. zien er verder niet heel gek uit op de Zenith site. Wat werd er ge-quote voor de rest van de service door de juwelier? @glossy

Dit horloge moet in cat. 2B vallen volgens mij :point_down:

Het glaasje is natuurlijk echt wel te duur.

Maar ik schrik ook niet echt van de prijs in relatie tot het merk.

20 jaar geleden waren losse onderdelen al erg duur en dat was nog voor de hypetrain waar we nu al een poosje in zitten qua horloges.

Wellicht kan je erachter komen waar Zenith de glaasjes haalt…

Zo niet dan zou ik toch een origineel glaasje laten plaatsen.

2 likes

Hebben jullie natuurlijk allang gevonden, maar wellicht kunnen zij je verder helpen:

Glas en banden zijn nou net de dingen waar originaliteit me totaal niets doet.

Het zijn verslijtartikelen die alle merken generiek inkopen.

De grootst mogelijke bullshit om dan 90% te betalen voor de naam en 10% voor de reële kosten (inclusief plaatsen).

5 likes

Staan nog in concept, net als mijn andere horloges dus Michael. Morgen dus weer even kijken, wie weet :laughing:

Ligt eraan: als die qua design bijzonder zijn/complementair zijn aan de rest van het ontwerp van het horloge, dan vind ik ze wel een relevant punt.

Anders kan het me weinig schelen.

Sorry dat ik je moet corrigeren Peter maar de veren van Rolex komen niet uit de fabriek van GR.

Op het ringetje van de veren met Rolex verpakking staat namelijk Schwab-Feller AG. Dit is naast GR een leverancier van kwaliteit veren in Zwitserland.

De “originele” Rolex veren kosten ook geen € 50 tot €70,- maar rond de €20,- volgens de lijst van Rolex. Echter is het verboden om ze door te verkopen!

De hoge prijzen van de origineel verpakte Rolex onderdelen is gewoon een winst pakker voor de handelaren. Vraag me niet hoe ze aan de onderdelen komen maar de QR code is niet zichtbaar want dan is het voor Rolex mogelijk om te achterhalen wie het door geleverd heeft.

2 likes

Ook maar een keer meegemaakt.
IWC. Uniek topontwerp van ongekende schoonheid. Ook nooit gedragen btw.
Echt zonde om te verzieken en de grote schub crocoband draagt ook niet lekker… :blush:

1 like

:rofl:

Besparing voor skirre tijden?

Dan betaal ik liever meer.

Als t een signed of gemerkt gespje is vind ik dat leuk. Heb tiental UG gespjes. Betaalde overigens ook zo 200 euro voor een nos UG plexi.

1 like

Bij bijv. Jean d’Eve is de gesp een kunstwerkje.

Ik heb ook ergens een Omega uit de 90’s met een hele speciale sluiting.

De sluiting van mijn Blancpain is bijzonder elegant en waardeer ik daarom zeer.

De titanium sluiting bij mijn custom titanium Movado is ook echt een perfecte combi qua uitstraling, materiaal en finish.

Voor de gemiddelde vintage maakt het echter geen bal uit. Voor de meeste moderne horloges: idem.

1 like

Ik heb die ook wel. Zelfs complete reservebanden, leer en staal.

Leuk, maar in de praktijk draag ik ze op non OEM kroko…

:point_up:

Heb niet zoveel met croc of hagedis.

Nee hoor, staal gaat er gelijk af, draagt niet lekker maar wel zo fijn om de bracelet erbij te hebben, gewoon voor de volledigheid.
OEM croco draagt zelden lekker, ook eraf en meestal vervangen door kleine schub alligator.
OEM Tudor ook ruk.

1 like

Tip: Monochrome bandjes.

Ik heb er nu 1 om en dat is de meest soepele/comfortabele kroko die ik ooit heb gedragen.
Ik heb geïnformeerd en ze kopen in bij een heel kleine Italiaanse producent die vroeger aan o.a. IWC leverde.

Oh en ik heb er geen aandelen of belang in. Eigen observatie. En ik ben een kritische klant. Doe er je voordeel mee.

1 like

Tudor bracelets en natos zijn prima.

Heb wel struisvogel en croc… maar draag liever gewoon runderleer zonder patroontjes.

Die ga ik eens proberen. :pray:t2:

1 like

Er was een HF lid (noem zijn/haar naam natuurlijk niet) maar die had het over de horlogemafia. Als ik zo alles eens op een rijtje zet wat er zoal gebeurd in de horlogerie ga ik daar toch ook wel een beetje aan twijfelen. Maar ja, zolang er wappies zijn zoals ik en vele anderen zal het zo wel blijven ook. :upside_down_face:
Ik zou niet weten wie er gelijk heeft, PeterLC of Horloge24 maar het is allemaal wel heel ondoorzichtig en dat is precies zoals ze het hebben willen. Ga wel gewoon Invicta’s kopen, glas kapot, in de kliko. Koop je gewoon een nieuwe :wink: