Speedmaster only III

Blijft toch wel de meest veelzijdige die ik me kan bedenken hoor zo’n Speedy.

7 likes

Saffierglas kost bij Omega meer dan €400,- extra tov Hesalite.

Ombouwen kan niet zonder de kast aan te passen. Dus bij aanschaf besluiten wat je wilt en naderhand kun je het niet ombouwen. Hooguit een saffierglas als bodem op de Hesalite

1 like

Mijn vraag was meer bedoeld om te achterhalen was de kosten van een hesalite glas zijn en hoeveel de saffier meer kost. Vraag beantwoord, ik heb alleen weet van de kosten van het saffier die TH wilde vervangen op mijn cal. 360 wat nu erg goedkoop blijkt te zijn in vergelijking.

1 like

is de afwerking bij de nieuwe speedmasters het zelfde voor gesloten bodem of zichtbodem :thinking:

ik meen dat dat voorheen niet altijd zo was :roll_eyes:

Bij de oude is het uurwerk met zichtbodem een 1863 die mooier afgewerkt is dan de 1861.

Nieuwe co- axiaal zijn volgens de informatie op de website van Omega gelijk

1 like

Saffierglas kost bij Omega € 590,- en een nieuwe Hesalite € 100,-

1 like

Dank, ik zal dit wetende zeker uitkijken dat ik mijn Apollo 11 niet laat vallen of stoot. Heb wel mijn Carrera een keer op een tegel vloer laten vallen, alleen schade aan de WG kast wat TH netjes kon herstellen. Het saffierglas op de carrera heeft alleen precies in het midden krasjes die niet met het blote oog te zien zijn en alleen met mijn nagel gevoeld kan worden dus vervanging is ook niet niet nodig voor mij.

Is dat 100 voor een Mega Plexi?

De FOIS blijft prachtig! Zie er weinig, klopt dat?

15 likes

Down the rabbit hole.:see_no_evil:
#SpeedyEveryDay

12 likes

Vanwaar de frustratie? Kraste het Hesalite dermate veel?

Ik draag hem nog steeds met veel plezier👍🏻. Af en toe een polywatch en hij is weer als nieuw.

Dat plexi is net sexy :slight_smile:

De nieuwe heb ik even omgehad en hij is nog beter. Mooie dial, band is veel beter en uurwerk ook.

1 like

Haha nee geen frustratie lichte irritatie that’s it. Hoop de nieuwe Speedmaster binnen paar weekjes om te hebben🥰

Deze ook in mijn bezit;

Wat mij betreft mooie(re) kast, fraaie plaat (met opgelegd logo!). Kortom, in mijn beleving een fantastisch horloge.
Twijfel alleen af en toe om de wijzers te vervangen voor de ‘traditionele’ wijzers.

1 like

Hoi Arnoud,

wat is een Mega Plexi? Of wat wordt hieronder verstaan?

21 likes

Weet eigenlijk niet meer waarom ik deze wilde verkopen, heerlijk horloge :face_with_hand_over_mouth::laughing:

8 likes

Holy moly wat dik :heart_eyes:

1 like

Toch is er een Duitser die dit voor je kan doen, zonder de kast om te bouwen.

Kwestie van een ringetje (aangezien saffier 0,07mm groter is dan hesalite) en een ander glaasje (plexi eigenlijk).

Wie dat dan heeft laten doen? @Bidle oa

Misschien kan hij je (mocht je interesse hebben) voorzien van contactgegevens

Hoe moet een saffierglas [ diameter 34,2mm ] dat groter is dan een Hesalite glas [ diameter 34,13 mm ] in een kast passen zonder deze sponning uit te draaien?
De sponning voor het Hesalite glas is vrij zeker 34,00 zodat het glas er met voldoende voorspanning in blijft zitten.

Deze Duitser kan geen origineel Omega saffierglas in een Hesalite kast plaatsen zonder splinters te zien of de kast aan te passen. Misschien dat hij een kleinere diameter neemt maar dan is het ook zichtbaar en als het saffierglas met een pakking geplaatst wordt [ zoals het ook hoort ] dan zal het alternatief glas zeker 1 mm kleiner moeten zijn dan het origineel. Bijkomend effect is een grote spleet tussen de tachyring en het glas.

Over blijft het inlijmen van een 34,00 saffierglas met risico op lekkage.

1 like