Saphire glas Zenith 536 €

Doet mij een beetje denken aan de Appie met zijn A-merken en eigen merken. O ja, geldt ook voor de andere supers :wink:

Maar ff serieus, is de originele opwindveer van Rolex van hetzelfde materiaal als die uit dezelfde fabriek komt van Gernerale Ressorts?
Zo ja, dan denk ik ineens aan dat Zenith glaasje. Misschien dezelfde procedure en uit dezelfde fabriek onder een andere naam een Zenith glaasje?? Dan kan het dus veel goedkoper als dat zo is?

Dat er verdiend wordt aan service en onderdelen is prima. Maar dit is gewoon oplichting.
In de kliko met dat ding!

Ik weet dat 99,8 % zeker. 99,9 % durf ik niet te typen. :wink: Je krijgt de veer in een Rolex-gelabelde blister, that’s all.

Heb dit 1 keer moeten doen omdat de GR-veer niet meer via die weg leverbaar was, voor een damescaliber. Was meteen 70 euro inkoop. Wel gewoon doorgerekend natuurlijk. De GR-veren voor de 3100-serie zijn iets meer dan een tientje inkoop.

1 like

Nee hoor, kostte je vorig jaar €132,23 ex btw voor een seamaster, net even de factuur bekeken. Dat is wel een verschil met Zenith dan.

Een nieuw saffierglas voor een Zenith Rainbow (beetje vergelijkbaar met een Stratos) was vorig jaar precies €153. Rechtstreeks bij de fabriek.

2 likes

Dat is wel goedkoop tov saffierglas voor een Speedmaster;

Dat was bij een Omega gecertificeerde horlogemaker. Geen idee vanwaar dat verschil komt dus :blush:

Ik denk dat jou glas vlak was en niet voor een speedmaster.

2 likes

En met een Omega Speedmaster

Dat scheelt wel even een bekkie, maar je zegt “beetje vergelijkbaar met een Stratos” dus toch niet hetzelfde glaasje. Tja is dus alleen maar achter te komen door dit te informeren bij de fabriek lijkt mij. Misschien de moeite waard @glossy?

1 like

‘vroeger’ mochten juweliers alleen bestaan indien zei een horlogemaker in dienst hadden vandaar dat het nog veel gebeurd ( wel steeds minder) dat mensen met een (merk) horloge naar een bijvoorbeeld Strego gaan en daar dan een gepeperde service factuur krijgen, vandaar mijn vraag welke weg TS bewandeld heeft :pray:

1 like

Precies daarom heb ik een vermoeden dat de opgave niet correct is. Of niet rechtstreeks van Zenith komt.

1 like

Rolex heeft die eis nog steeds voor dealers. Maar ze zijn wel de enigen nog volgens mij. Ik had er bijna gezeten, bij een AD op Bonaire. Achteraf maar beter dat ik net het examen niet haalde. Was erg veel last op mijn toen nog (veel te) onervaren schouders geweest… …je moet wel gewoon “even” naar Geneve komen voor dat examen he, op eigen kosten.

1 like

Prijzen kunnen natuurlijk ook anders zijn afhankelijk of het horloge een volumemodel is of niet, een voorruit voor bijvoordeeld een Kia Rio is duurder dan van een Kia Ceed, don’t ask me how I know.

1 like

Prijzen voor service etc. zien er verder niet heel gek uit op de Zenith site. Wat werd er ge-quote voor de rest van de service door de juwelier? @glossy

Dit horloge moet in cat. 2B vallen volgens mij :point_down:

Het glaasje is natuurlijk echt wel te duur.

Maar ik schrik ook niet echt van de prijs in relatie tot het merk.

20 jaar geleden waren losse onderdelen al erg duur en dat was nog voor de hypetrain waar we nu al een poosje in zitten qua horloges.

Wellicht kan je erachter komen waar Zenith de glaasjes haalt…

Zo niet dan zou ik toch een origineel glaasje laten plaatsen.

2 likes

Hebben jullie natuurlijk allang gevonden, maar wellicht kunnen zij je verder helpen:

Glas en banden zijn nou net de dingen waar originaliteit me totaal niets doet.

Het zijn verslijtartikelen die alle merken generiek inkopen.

De grootst mogelijke bullshit om dan 90% te betalen voor de naam en 10% voor de reële kosten (inclusief plaatsen).

5 likes

Staan nog in concept, net als mijn andere horloges dus Michael. Morgen dus weer even kijken, wie weet :laughing:

Ligt eraan: als die qua design bijzonder zijn/complementair zijn aan de rest van het ontwerp van het horloge, dan vind ik ze wel een relevant punt.

Anders kan het me weinig schelen.