Doet mij een beetje denken aan de Appie met zijn A-merken en eigen merken. O ja, geldt ook voor de andere supers
Maar ff serieus, is de originele opwindveer van Rolex van hetzelfde materiaal als die uit dezelfde fabriek komt van Gernerale Ressorts?
Zo ja, dan denk ik ineens aan dat Zenith glaasje. Misschien dezelfde procedure en uit dezelfde fabriek onder een andere naam een Zenith glaasje?? Dan kan het dus veel goedkoper als dat zo is?
Ik weet dat 99,8 % zeker. 99,9 % durf ik niet te typen. Je krijgt de veer in een Rolex-gelabelde blister, that’s all.
Heb dit 1 keer moeten doen omdat de GR-veer niet meer via die weg leverbaar was, voor een damescaliber. Was meteen 70 euro inkoop. Wel gewoon doorgerekend natuurlijk. De GR-veren voor de 3100-serie zijn iets meer dan een tientje inkoop.
Dat scheelt wel even een bekkie, maar je zegt “beetje vergelijkbaar met een Stratos” dus toch niet hetzelfde glaasje. Tja is dus alleen maar achter te komen door dit te informeren bij de fabriek lijkt mij. Misschien de moeite waard @glossy?
‘vroeger’ mochten juweliers alleen bestaan indien zei een horlogemaker in dienst hadden vandaar dat het nog veel gebeurd ( wel steeds minder) dat mensen met een (merk) horloge naar een bijvoorbeeld Strego gaan en daar dan een gepeperde service factuur krijgen, vandaar mijn vraag welke weg TS bewandeld heeft
Rolex heeft die eis nog steeds voor dealers. Maar ze zijn wel de enigen nog volgens mij. Ik had er bijna gezeten, bij een AD op Bonaire. Achteraf maar beter dat ik net het examen niet haalde. Was erg veel last op mijn toen nog (veel te) onervaren schouders geweest… …je moet wel gewoon “even” naar Geneve komen voor dat examen he, op eigen kosten.
Prijzen kunnen natuurlijk ook anders zijn afhankelijk of het horloge een volumemodel is of niet, een voorruit voor bijvoordeeld een Kia Rio is duurder dan van een Kia Ceed, don’t ask me how I know.
Prijzen voor service etc. zien er verder niet heel gek uit op de Zenith site. Wat werd er ge-quote voor de rest van de service door de juwelier? @glossy