Welke speedmaster wel of juist niet

Al eens nagedacht over het laten zoals het is en gewoon lekker dragen? Ik vond 'm best mooi.

Ik vond nog dat ik zo mooi on topic bleef. De goede man vraagt naar “Welke Speedy of juist niet”. Ik suggereer eerst een moderne saffier, wat on topic is, en vervolgens ben ik het eens met Breitling en Zenith liefhebbers dat dat wel een aardiger optie is.

Ik heb hier nog geen enkele field- of dress-watch genoemd, wat toch datgene is wat is zou kopen. :slight_smile: Plaatje voor de sfeer:

:stuck_out_tongue: :rofl:

5 likes

Bla bla bla… een plexi Speedmaster is prima voor dagelijks gebruik. Ik snap oprecht niet dat zich daar iemand zorgen om maakt. Of werk je misschien in de bouw?

Hesalite is veel cooler dan saffier. De wijzerplaat komt echt veel beter tot zijn recht als je plexi hebt. Zeker de step dials;) En stoor je je dan echt aan die krassen op het plexiglaasje? Dan laat je gewoon een nieuw glaasje plaatsen. Die zijn helemaal niet zo duur.

3 likes

Computer says no, dan heb ik ergens een open eindje. Niet cool.

1 like

Wel eerst wachten tot je een ons weegt toch? Ik heb gelijk bij de introductie in januari 2020 interesse getoond via de website van Omega. Ruim op tijd om met het horloge een mooie mijlpaal te vieren - net zoals ooit met een Railmaster bij mijn afstuderen. Inmiddels is het kenbaar maken van mijn interesse alweer bijna 3 jaar geleden, en ligt ook de mijlpaal ruimschoots achter me.

Nooit ook maar iets gehoord van Omega.Tsja dan niet… Zou gewoon maar een model kiezen dat in de winkel ligt.

1 like

Wat zijn de prijzen voor het vervangen? Een krasje is niet zo erg… Maar als het er te veel worden… Dan ga me daar zeker aan storen…

1 like

Zie een antwoord vorig jaar van @horloge24 over de kosten:

1 like

Ik dacht zelf €150 maar €100 zou ook kunnen kloppen

Het is een no nonsens cleane chronograaf met een goed verhaal het verschil is een kwestie van smaak. Opgelegde logootjes en markers heb je ook op Seiko’s van rond de 100 euro.

Vind beide sowieso geen 8000 euro waard.
En hoop dat Omega met hun Speedmasters binnenkort weer op aarde belandt.

Pak je een tubetje Polywatch en een uurtje later heb je weet een als nieuw glaasje :ok_hand:

3 likes

Hangt ervan af voor welke uitvoering je gaat :stuck_out_tongue:;

4 likes

Inflatie correctie door Omega: kunststof glas ( Hesalite) kost nu €110,-

1 like

Dan de vraag (zonder aan te vallen): wat vind je wel 8k waard?

Ja ik zag deze in het omega topic en dit is idd wel veel meer mijn smaak .ziet er goed uit!:ok_hand:t2:

Zo vind ik de nieuwe 57 ook heel erg mooi. Maar ook behoorlijk aan de prijs

1 like

Ja daar heb je een punt mbt het opgelegde. Het kwam op mij op dat moment luxer over. Gaat me overigens ook niet om de breitling maar die lag er toevallig naast.

Goede vraag, dan moet er toch goud aan te pas komen, Of een zeldzame complicatie inzitten of meer handwerk. 8000 euro voor een lomp gezegd, lopende band horloge vind ik te veel.

Dat dus, als je saffier wil koop dan lekker een dikke duiker om mee te klatsen. By the way, zoveel wat oudere rollies met plexi. Dat is ook nooit een issue.

Een speedy hoort plexi te hebben klaar :grin:

1 like

Polywatch…… klaar.

Oneens haha (ik zit hier nu wild te typen met een speedy saffier om). Ik wilde dat uurwerk kunnen zien en was niet bereid ALS geld te betalen om een handmatige chronograaf te zien. Nu had ik ook een Seagul kunnen kopen als geld het enige issue was, maar als je een speedmaster wil en het uurwerk wil kunnen zien, is het toch het makkelijkst gewoon de saffier te kopen.

1 like

Of alsnog een saffierglazen bodem op de Hesalite monteren. Kan altijd terug gedraaid worden door de deksel te wisselen bij eventuele verkoop.

3 likes

Zoveel Speedy’s om uit te kiezen. Voor ieder wat wils.

Zelf gekozen voor de 3861 omwille van de nieuwe band en plexi vanwege de heritage. Als dat laatste je minder interesseert zou ik voor saffier gaan: die zichtbodem en applied logo maken hem wel speciaal.

3 likes