Inmiddels ben ik er uit… Ik wil een speedmaster (de moonwatch)…
Maar nu is de vraag welke…🤷… ik neig op dit moment naar een nieuwe met een plastic glaasje…
Maar stel ik wil toch een vintage of gebruikte…
Waar moet ik op letten. (ik weet koop de verkoper)… daarnaast heb ik natuurlijk al best veel gelezen en opgezocht…maar er is zoveel over te lezen…
Qua budget wil ik zeker niet boven de prijs van een nieuwe gaan… Liever nog wat minder… de band van de nieuwe vind ik stiekem wel mooier dan de versie hier voor maar zeker geen absolute must…
Graag jullie input over welke referentie juist wel of juist niet en waarom en waar ik op moet letten… qua looks spreekt deze me wel aan… (geen idee of deze qua prijs te hoog is)…
Van de door jou genoemde bron kun je veilig kopen. Waak je voor aanbiedingen uit verre landen die je zelf niet kunt controleren of er op terugkomen als er iets mis is. Cal 861 is prima !
Ga gewoon voor een nieuwe, ziet er hetzelfde uit en is een chronometer. Het sentiment van een vintage speedmaster waar de Lume uit de niet uitgelijnde wijzertjes valt snap ik niet. Die is niet gedragen door een astronaut maar gewoon door ome Henkie van twee straten verderop.
De nieuwe bracelet maakt hem draagbaarder voor de kleiner bepolsten. Voor jou geen issue. Ik adviseer hesalite 3861 voor de beste ervaring, of 1861 als je wat geld in je zak wil houden…
De nieuwe bracelet is natuurlijk ook gewoon los te bestellen als je die er per se op wilt hebben.
Maar de 1171 is zoals hierboven genoemd inderdaad ook een van mijn favorieten.
Ik zou gewoon modern met saffier pakken, eerlijk gezegd. Tritium in alle ere, die rommel doet het niet meer, en ik zou werkende lume, gegarandeerde waterdichtheid, krasvastheid en een zichtbodem gewoon cool vinden om te hebben. Ik had er laatst eentje om, draagt lekker, zit mooi, uurwerk is mooi en het is zorgeloos.
Daarbij zou ik wel eentje scoren waar de kop af is, want ze gaan met een paar maanden op de klok voor minder dan list over de toonbank, zo heb ik me laten vertelle door degene die me de moderne saffier in de hand drukte.