Welke speedmaster wel of juist niet

Als het moet zit er nog wat licht in het ouwe beestje. Maar toegegeven, als het je enige en dagelijkse horloge is: pak de moderne met die stepped dail :ok_hand:t2:

5 likes

Strakke deal denk ik zo

3 likes

:point_up_2:t2:

Heb zelf ook al wat gesnuffeld aan de Speedmaster en ben het met je eens.
Daarnaast ben ik te lomp voor hesalite :sweat_smile:

1 like

Zenith is in mijn beleving inderdaad cooler dan Omega, als het op de chronograaf aankomt. Een tricolore el Primero high beat is een kunstwerkje, de Panda is cool, de Skyline is cool… Zo veel toffe horloges.

Maar één ding moet je toegeven: De Speedy draagt fantastisch. Zo comfortabel. Soit, het is geen Santos, maar voor een bonkige 42mm chronograaf is het echt klasse.

3 likes

Zou sowieso niet gaan zwemmen met een speedmaster.

Brutale vraag die door sommigen verkeerd opgepakt kan worden. maar disclaimer; ik ben oprecht nieuwsgierig.

Wat is nou de charme van de speedmaster? Ik ken de historie en het is echt wel een leuk horloge.

Maar ik had hem laatst om bij de AD en ik vind hem leuk, en nu komt het vloeken in de kerk, maar ik had ook een breitling navitimer erbij liggen, beide horloges cira EUR 8400 list, en dan vind ik de breitling in eigenlijk alles veel luxer ogen. opgelegd logo, opgelegde markeringen, ook een mooi uurwerk die zichzelf heeft bewezen (B01) met een mooie open caseback, in mijn ogen een mooiere band.

Ik vind de wijzerplaat van de speedmaster dan in vergelijking maar een beetje goedkoop overkomen eerlijk gezegd. ( mea culpa :sweat_smile: )

1 like

Ik vergeet het plaatje voor de sfeer…

Als jij dat vind dan is dat gewoon zo. Iets met smaak en niet over twisten.

Tja, als het aan mij lag kocht ik een Breitling B09 Premier in zacht groen. Dat zijn super mooie chronografen. Aan de budget kant zou ik nog eens een Excelsior Park handwindertje kopen.

Maar Breitling doet super coole dingen. Mijn top 3 van de iets duurdere chronografen zou zijn:

1. Breitling B09 Premier
  2. Zenith El Primero Tricolore of Panda
  3. … eh, ja, niks eigenlijk.

Maar dan nog vind ik een vies Excelsior Parkje of een Hanhart 417 in 39mm ook erg lekker voor een fractie van het geld.

En daar kun je mee

:rofl:

1 like

Kan van dit model niet zeggen dat het een vooruitgang is voor de Navitimer.

5 likes

begrijp me niet verkeerd. ik snap ook dat het smaak is. ik merk dat ik zelf wat meer van wat bling houd.
Zo heb ik met heel veel modellen van Tudor niet zoveel terwijl een ander erbij zweert.

En voor mij is de wijzerplaat heel belangrijk en dan vind ik de speedmaster gewoon weinig diepte hebben en weinig speciaals als ik hem dan naast die breitling leg. ik vraag me dan gewoon af waar het geld precies in zit.

maar uiteraard kan dat dan ook gewoon smaak zijn

Dit dus :point_up:
Ik heb 7 Moonwatches gehad, maar alleen de 3861 Saffier koop ik nog een keer terug. Saffier is veel praktischer dan plastic, en de 3861 is met alles mooier en beter dan de 1861.
Tritium en vintage is ook prachtig, maar vooral leuk voor er bij.

7 likes

Ik had jou vroeger zo graag willen interviewen voor de schoolkrant:
Hey FatC:
“wat is je lievelings kleur?” > “woensdag, want…”
“wat is je lievelings dier?” > “een Kawasaki Z650, want…”
“wat is je lievelings eten?” > “Journalist, want…”

:smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

Al eens nagedacht over het laten zoals het is en gewoon lekker dragen? Ik vond 'm best mooi.

Ik vond nog dat ik zo mooi on topic bleef. De goede man vraagt naar “Welke Speedy of juist niet”. Ik suggereer eerst een moderne saffier, wat on topic is, en vervolgens ben ik het eens met Breitling en Zenith liefhebbers dat dat wel een aardiger optie is.

Ik heb hier nog geen enkele field- of dress-watch genoemd, wat toch datgene is wat is zou kopen. :slight_smile: Plaatje voor de sfeer:

:stuck_out_tongue: :rofl:

5 likes

Bla bla bla… een plexi Speedmaster is prima voor dagelijks gebruik. Ik snap oprecht niet dat zich daar iemand zorgen om maakt. Of werk je misschien in de bouw?

Hesalite is veel cooler dan saffier. De wijzerplaat komt echt veel beter tot zijn recht als je plexi hebt. Zeker de step dials;) En stoor je je dan echt aan die krassen op het plexiglaasje? Dan laat je gewoon een nieuw glaasje plaatsen. Die zijn helemaal niet zo duur.

3 likes

Computer says no, dan heb ik ergens een open eindje. Niet cool.

1 like

Wel eerst wachten tot je een ons weegt toch? Ik heb gelijk bij de introductie in januari 2020 interesse getoond via de website van Omega. Ruim op tijd om met het horloge een mooie mijlpaal te vieren - net zoals ooit met een Railmaster bij mijn afstuderen. Inmiddels is het kenbaar maken van mijn interesse alweer bijna 3 jaar geleden, en ligt ook de mijlpaal ruimschoots achter me.

Nooit ook maar iets gehoord van Omega.Tsja dan niet… Zou gewoon maar een model kiezen dat in de winkel ligt.

1 like

Wat zijn de prijzen voor het vervangen? Een krasje is niet zo erg… Maar als het er te veel worden… Dan ga me daar zeker aan storen…

1 like

Zie een antwoord vorig jaar van @horloge24 over de kosten:

1 like

Ik dacht zelf €150 maar €100 zou ook kunnen kloppen