Welke speedmaster wel of juist niet

Het is een no nonsens cleane chronograaf met een goed verhaal het verschil is een kwestie van smaak. Opgelegde logootjes en markers heb je ook op Seiko’s van rond de 100 euro.

Vind beide sowieso geen 8000 euro waard.
En hoop dat Omega met hun Speedmasters binnenkort weer op aarde belandt.

Pak je een tubetje Polywatch en een uurtje later heb je weet een als nieuw glaasje :ok_hand:

3 likes

Hangt ervan af voor welke uitvoering je gaat :stuck_out_tongue:;

4 likes

Inflatie correctie door Omega: kunststof glas ( Hesalite) kost nu €110,-

1 like

Dan de vraag (zonder aan te vallen): wat vind je wel 8k waard?

Ja ik zag deze in het omega topic en dit is idd wel veel meer mijn smaak .ziet er goed uit!:ok_hand:t2:

Zo vind ik de nieuwe 57 ook heel erg mooi. Maar ook behoorlijk aan de prijs

1 like

Ja daar heb je een punt mbt het opgelegde. Het kwam op mij op dat moment luxer over. Gaat me overigens ook niet om de breitling maar die lag er toevallig naast.

Goede vraag, dan moet er toch goud aan te pas komen, Of een zeldzame complicatie inzitten of meer handwerk. 8000 euro voor een lomp gezegd, lopende band horloge vind ik te veel.

Dat dus, als je saffier wil koop dan lekker een dikke duiker om mee te klatsen. By the way, zoveel wat oudere rollies met plexi. Dat is ook nooit een issue.

Een speedy hoort plexi te hebben klaar :grin:

1 like

Polywatch…… klaar.

Oneens haha (ik zit hier nu wild te typen met een speedy saffier om). Ik wilde dat uurwerk kunnen zien en was niet bereid ALS geld te betalen om een handmatige chronograaf te zien. Nu had ik ook een Seagul kunnen kopen als geld het enige issue was, maar als je een speedmaster wil en het uurwerk wil kunnen zien, is het toch het makkelijkst gewoon de saffier te kopen.

1 like

Of alsnog een saffierglazen bodem op de Hesalite monteren. Kan altijd terug gedraaid worden door de deksel te wisselen bij eventuele verkoop.

3 likes

Zoveel Speedy’s om uit te kiezen. Voor ieder wat wils.

Zelf gekozen voor de 3861 omwille van de nieuwe band en plexi vanwege de heritage. Als dat laatste je minder interesseert zou ik voor saffier gaan: die zichtbodem en applied logo maken hem wel speciaal.

3 likes

True, maar dan kan je dus ook een Hesalite glaasje kopen op de saffier, mocht je de applied logo en gepolijste band belangrijk vinden… keuzes keuzes. :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb nu een Speedy Triple Date, die stond nog op mijn verlanglijstje, die is er ook in een uitvoering met wat meer kleur, dus die komt er ook nog wel.

Daarvoor heb ik meerdere Speedy’s gehad, maar ik vind ze eigenlijk ‘hetzelfde laken een pak’ vind de onderlinge veranderingen/verschillen eigenlijk niet te onderscheiden, beetje ‘uitgemolken’ concept

Hesalite glas op een saffier Speedmaster en omgekeerd past niet. Bodem is wel te wisselen.

1 like

Hmm, dit wist ik niet. Weer iets geleerd, thanks. :slight_smile:

1 like

Ik snap dit ook nooit :joy:. Ik ben echt niet voorzichtiger met mijn Speedy omdat ie een plexi glaasje heeft. Voorlopig nog niets wat een beetje polywatch niet kan verhelpen. En anders vervang ik het glaasje een keer, boeiend. Ziet er in ieder geval veel mooier uit.

1 like

Dat gaat verre van zo gemakkelijk als een backcase flippen….

Ik heb zelfs twee Speedmasters die het originele glaasje nog hebben; respectievelijk uit de sixties en seventies.

5 likes