Saphire glas Zenith 536 €

Offerte komt direct van Zenith, horloge is wel door juwelier naar Zenith gestuurd.

1 like

Stuur je wel een kaartje? Als je op vakantie bent in het heelal?

1 like

Dit heb ik eerder langs zien komen ja. Na het bezoek dat ik daar laatst aan gebracht heb denk niet dat je daar spijt van hoeft te hebben

1 like

Groetjes van Omega 105.003

1 like

Die illusie heb ik ook niet, veel premium merken laten bepaalde onderdelen door andere fabrikanten maken. Saffierglas is saffierglas, maar “wij horlogeliefhebbers” doen sowieso niet echt rationele dingen. Als ik een artikel heb van een premiummerk houd ik er rekening mee dat reparatie of vervanging gewoon (serieus) geld gaat kosten. Helaas ondervind ik dat momenteel ook met mijn auto…er komt geen aftermarket spullen op. Is gewoon een stukje (onverklaarbaar) gevoel.

1 like

Ik wil ook altijd liever plexi dan saffier. Het is me ooit gelukt een saffierglaasje te bekrassen - ja dan hang je dus. En als plexi breekt, heb je een simpele barst. Bij saffier heb je een catastrofe met duizenden splinters.

1 like

Een keer maar?
Heb jij geen vrouw met ringen?

2 likes

Met diamanten dan nog.

“Nothing says I love you like a piece of compressed carbon mined by children in conflict areas.”

4 likes

Da’s ook een beetje een dingetje hier. :sweat_smile: Nieuwe bril is incoming, maakt me hopelijk iets minder lelijk… :upside_down_face:

Had hem om toen ik met een Proxon aan het werken was, zat net een diamantschijfje op. Stomste wat je kunt doen natuurlijk…

Veiligheidsbril eroverheen…

Ik heb ooit een rimless Cartier op soortgelijke manier beschadigd. Ik meen €350 voor een nieuw glas…

1 like

Ik heb het nog steeds over een horlogeglaasje. :wink: Was een Nomos Tangente. De glazen in mijn nieuwe bril - made-to-measure, ultradun, varifocaal en ook nog een hoge plus-dioptrie - meer dan 600 per stuk…

Zorgverzekering betaalt gelukkig - ehm - nul euro. Blijft raar hoor, een oogafwijking heb je niet voor de lol en je wilt niet met koeienogen/jampotglazen rondlopen. Gelukkig kan het er nog af hier. :man_shrugging:

2 likes

Ik had slechts een beperkte bijziendheid, geen cilinder, wel extradun glas in een (want Cartier) ontzettende nare maat.

Bij mijn Panerai was het glas alleen ook 600 :joy:

1 like

Dat is wel erg bijzonder. Heb je er ook een gedetailleerde offerte bij gekregen, opgesteld door Zenith? Hier een stukje van zo’n offerte die normaal 3 pagina’s lang is.

Dit zijn de optionele componenten waaruit ik mocht kiezen (naast de kost van €541 voor de service).
Misschien moet de bezel ook vervangen worden in jouw geval en veroorzaakt dat de hoge kosten?