Sapphire... case! Wat vinden we hiervan?

De Grote Jongens doen het al een tijdje. Kan op Google geen voorbeelden vinden van gebroken kasten.

Voorbeelden van de Grote Jongens:

Ik ben niet tegen doorkijkhorloges maar dan zal er echt iets speciaals in moeten en a.u.b. niet met zo’n kitscherig bewerkt uurwerkje. :grimacing:

1 like

Yes eindelijk iets om m’n outfit af te maken.

8 likes

Wat is je bron?

Het staat eigenlijk in de tekst van het artikel :

highly brittle nature makes this transparent material prone to shattering when being worked on.

2 likes

Dus tijdens de bewerking. Er staat niet bij tijdens het dragen. Wie heeft bronnen die de breekbaarheid bevestigen?

Zijn er meerdere geweest door de jaren heen.

Het is toch algemeen bekend dat mineraalglas krast maar een stuk minder breekbaar is dan saffierglas?

Om over het gangbare staal wat veel voor horlogekasten gebruikt wordt nog maar te zwijgen. Dat is niet eens een vergelijk toch, qua breekbaarheid?

3 likes

Heftuuuug. Maar dan als in; zo heftig not my cup of tea :flushed:

Een soort Skeleton watch op XTC

:thinking:

Nogmaals: kom eens met feiten/bronnen als je wilt.

1 like

Bij het dragen denk ik ook niet, maar ik denk niet dat een val op een tegelvloer goed gaat aflopen.
Dat gaat huilen worden vermoed ik :grimacing:

1 like

Hier kan ik niet zo veel mee.

In theorie misschien. Waar het echter om gaat, is of het in de praktijk breekt.

Ik kan me best voorstellen dat dit het geval zal zijn als je een echte klapper maakt. Maar het lijkt me sterk dat saffier een val van een tafel niet zou overleven.

1 like

Ja hallo zeg ik ben meneertje fate niet die is goed met Google en Wikipedia. Ik ben maar een enthousiaste amateur…

4 likes

Ja doei. :laughing:

Klopt het nou wat ik zeg?

Of is het nou echt zo vergezocht dat ik een bult artikelen die in m’n favorieten staan moet gaan napluizen?

Mineraal chipt niet zo snel en breekt niet zo snel als saffierglas.

Staal vs saffier? Is niet eens een vraag!

3 likes

:joy:

1 like

Heel erg lelijk…

1 like

Je doet aannames en bent niet de enige. Ik daag je uit om aan te tonen dat saffierglazen kasten breekbaar danwel breekbaarder zijn dan staal. Moet je wel wat moeite voor willen doen natuurlijk. :wink:

1 like

Wil ik niet, is t veels te warm voor man! :joy:

Laat ik het anders zo zeggen, ik ben niet zo gek op ietwat kwetsbare materialen die gebruikt worden om het overgrote deel van een horloge van te fabriceren.

2 likes

Eerste ingeving: lijkt een Swatch jellyfisch kast.

1 like

Oké oké. Morgen misschien.

Edit: juist omdat ik wat ervaring in de branche heb, heb ik geleerd om minder aannames te doen en van feiten uit te gaan.

1 like