Sapphire voor Citizen NY0040

Mijn zoon loopt rond met een Citizen NY0040. Het originele mineraalglas is in de loop der jaren wel heel erg patina geworden (lees: bijna niet meer door te kijken :grinning:).

De juwelier hier in de stad vraagt EUR 65 voor vervanging van het mineraalglas door een orgineel Citizen mineraal glas, inclusief plaatsen, rubbers, garantie etc.

Maar alvorens opnieuw voor mineraal glas te gaan (en daarmee krassen, mijn zoon kennende), denk ik aan de mogelijkheid van sapphire.

Heeft iemand de overstap naar sapphire gewaagd in zijn NY0040? Zo ja, graag wat tips (kosten, wie heeft het gedaan etc.).

Zelf kwam ik deze aanbieder in de VS tegen. Heeft iemand met deze aanbieder ervaring?

Alle tips zijn welkom, dank!

1 like

Gedaan voor een collega.

Dus tip voor de volgende, de bezel hoeft er niet af voor het plaatsen van saffier. Dat scheelt je aanzienlijk veel auw.

Nog een tip, je blijft vingers en vettigheid veel meer zien op een Yobokies glas.
Ik weet niet of er een vlakke is, maar CT heeft wel een DD ervoor:

Edit: Ik had je link niet gezien.

Ik heb regelmatig contact met Alex. Sterker nog, ik wil alleen saffierglaasjes van Crystal Times!

Good luck!

2 likes

Prima zaak, in het verleden heb ik meerdere glaasjes aangeschaft daar. Betrouwbaar adres en goede spullen.

1 like

@HanDavinci dank! Goede info. Was niet zelf van plan om het glas te wisselen maar toch goed om te weten dat bezel er niet voor af hoeft. Hopelijk gaat het beter met je vingers :grin:.

1 like

Top. Ik ga even mailen met juwelier of zij aftermarkt glas erin willen zetten.

Tuulk. Ik heb mij wel gisteren weer in de vingers gesneden met dat mes, maar dat was omdat ik er een flint op sloeg om zo een A4’tje in de brand te zetten, aangezien ik een Cohiba wilde roken, geen gasfornuis heb en geen lucifers meer had :joy: :hocho:

Volgens mij moest @cdg lachen.

Ik voelde me wel erg mannelijk though :bearded_person:t2:

On topic, ik denk dat je nog beter kan vragen of één van de horlogemakers van HF het Crystal Times glaasje erin wil drukken. Lijkt me de goedkoopste optie.

4 likes

Ik zou aan expeditie robinson mee doen, instagram helden zijn tegenwoordig ook BN’ers :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Mooi duidelijk :raised_hands:

ik hoor graag hoe dit verloopt, wil namelijk zelf ook het glaasje van mijn blauwe ny0040 laten vervangen. En saffier lijkt me wel interessant gezien de al mooie sunburst die de blauwe variant heeft.

1 like

Excuus voor mijn late reactie. We hebben niet voor sapphire gekozen.

1 like