Sarb017 Douane

Hey!

Onlangs heb ik via creationwatches een sarb017 aangekocht… Nu is die redelijk snel verzonden via japan speedpost. Deze kwam op 30/12 aan in belgie. Ik kreeg ook een traceercode en die zegt nu al zo een 6 dagen: Gepresenteerd aan douane voor controle… Heeft iemand uit belgie een idee hoelang zoiets kan duren en hoe groot de kans is dat ik invoerskosten moet betalen(denk vrij groot :stuck_out_tongue: ). En vooral hoe dat in zijn werk gaat? had op verschillende fora gelezen dat je dan een brief krijgt en je een hele papierwinkel moet voorleggen enz…

Ik hoop dat ding snel in men handen te krijgen.

Alvast bedankt voor de info die ik zal krijgen.

1 like

dat denk ik ook :wink: (ik had een goedkoper adresje voor je geweten in Ierland)

hoe het er in Belgie aan toegaat weten @GhentWatch en kornuiten

Dat ding gaat me nog een fortuin kosten:). Goed dat het een mooi ding is

1 like

Dat is zeker. Heb je er al een ander bandje voor gezocht?

Nog niet…heb wel gehoord dat dat standaard bandje goedkoop aanvoelt. Enige tips?

HIrsch Liberty donkerbruin

Gewoon een lotterij … geen systeem of zekerheden :wink:

Heb al meersmaals bij Creation gekocht … soms heb je geluk … soms heb je pech.
Sowieso steeds via DHL Express laten verzenden …

Maar als het nu bij de doune ligt ter controle vrees ik dat je sowieso ‘prijs’ zult hebben.

Onlangs op 2 bandjes van B&RBands meer dan 30 euro mogen opleggen voor ‘vadertje Staat’.
Aangegeven waarde was nochtans slechts 30 dollar, maar pakje is geopend door de douane en ook daar is het intenet blijkbaar al doorgedrongen.

Succes … en wie weet glipt hij er toch door.

oeh, dat is in NL nooit…

Wat er gaat gebeuren:

Als het met de post is verstuurd en niet DHL o.i.d.;

Je gaat een brief krijgen van Bpost Customs Clearance die je gaat vragen om info over de zending en een factuur op te sturen (stuur dat per mail terug en VRAAG EEN ANTWOORDBEVESTIGING). als het een ouder horloge is van een particulier kun je daar wat mee foefelen

Als het via een bedrijf is gestuurd dat volgens het boekje (met inklaringsformaliteiten en factuur bij) heeft opgestuurd krijg je die brief niet.

En ga je gewoon bij afgifte (CASH en GEPAST aan de postbode achtergestelde eikels) de kosten moeten betalen. Dat is 3 % importheffing + 21% BTW op de waarde van het horloge + verzending + 18EU administratieve kosten minimum. Betalen

1 like

Ja normaal heb ik er ook geen mast van met dhl. Maar aangezien het nu uit Japan komt doen ze het niet met dhl… Raare boel. En hoelang duurt het vooraleer ze daar eens beslissen dat pakje door te schuiven aangezien het daar al 5 dagen ligt. Oh dierbaar België :stuck_out_tongue:

Je moet je ‘rekening’ eens bekijken. In Belgie ga je op de aangegeven waarde (zover deze meer is dan 22EU) moeten import afdragen. Echter rekenen ze 21% BTW op waarde+ verzendkosten. MAAR ze rekenen doodnet 18EU (!!!) administratieve kosten.

Dat lijken wel Zuid-Europese toestanden. Oh wacht.

3 likes

Ja … de JDM’s komen uit Japan ipv Singapore en gaan via EMS Speedpost = kassa kassa.
Om die reden kocht ik mijn JDM Seiko’s nooit via Creation … maar via andere klanalen, zoals Magi en dergelijke.

21 procent. Das nog de moeite ook. Das een 120 euro dan.great

De originele band is echt drama, ik heb mijn Alpinist op een Hirsch Knight

2 likes

Dat gaat niet doorgeschoven worden. Dat ligt zelfs niet bij de Douane nu.
Dat ligt bij het magazijn van Bpost Customs Clearance.

De brief kan soms 2 werkdagen op weg zijn, dan als je direct de info kunt opsturen per mail reken maar nog een dag of 2 voor je antwoordbevestiging krijgt. En dan zeker nog een dag of 5 verwerking. Dan nog een werkdag vanaf Depot naar lokaal verdeelcentrum en als je chance hebt naar je thuis. En als je dan geen exact gepast geld hebt nemen ze het doodleuk terug mee.

(Moest het kunnen ik had de postbode zijn bakje laten opvreten, met een uitgestreken gezicht 103,73EU vragen. ‘Euh en gepast aub want kheb geen wisselgeld’)

1 like

Ja die boost is echt triestig. Vorige levering belde hij aan, ik haasten me naar de deur en hij zei al lachend " het zal voor morgen zijn ik heb zal een briefje geschreven" en ik zag hem doodleuk met men pakje terug de oprit afgaan.

Bpost btw(woordenboek)

Na maanden de camionette te zien stoppen een briefje in de bus te vlammen (zonder uur op geschreven) en weg te rijden heb ik zijn plaatnummer opgeschreven en gebeld naar Bpost.

'Meneer hoe kunnen wij weten dat u effectief thuis was’
Omdak GVD zijne nummerplak heb opgeschreven vanuit mijn tuin

‘Ahja meneer wilt u een klacht neerleggen’

Eindelijk gedaan en nu stoppen ze wel. Veel liever die gasten die in onderaanneming voor PostNL en UPS komen leveren. Jonge marrokaan die op de achteruit komt tikken. Heerlijke gast.

3 likes

Als het kan neem ik ook websites die leveren met postnl. Super service!