Sarb017 Douane

Ik vermoed inderdaad dat er bij BPost iets van strategie moet achter zitten om aankopen buiten de EU te ontmoedigen of zo? Hoe achterlijk is het nu feitelijk dat die verwachten, in deze tijden, dat je eender welk bedrag dat zij gaan noemen gepast kan produceren…

En dan maar afvragen hoe het komt dat zij als bedrijf als archaïsch en rigide worden gezien…

Ik hou mijn hart vast iedere keer als ze een bod op PostNL doen, nu komt zo ongeveer 100% van mijn pakjes van Bol.com op tijd toe, erna zal dat andere koek worden…

Allee wachten op diejen klotenbrief tons;)

1 like

Ja idd! Het zou omgekeerd mogen zijn… Alles postnl

Ik steek speciaal de gens over (25KM met de auto) om met PostNL te kunnen versturen ipv naar het Bpost Kantoor op 400m van mijn deur te stappen. En dat wilt echt veel zeggen.

Nog beter, ze hebben wel geinvesteerd in bakskes om een foto te moeten pakken van uw ID bij aangetekende zendingen, maar een betalingsterminalke meepakken is te lastig.

Bpost is gewoon om van te wenen.

2 likes

Als mensen ooit een vintage horloge toegestuurd krijgen, waar de waarde niet op vermeld stond, of een nieuwer horloge zonder doos en papieren (dus niet verzekerd is verzonden) en ge wilt GEEN kosten betalen moet ge mij maar eens iets sturen. Ge weet nooit wie er mee leest.

1 like

De Belgische fiscus is een weekje darten. Dus typ maar gewoon.

Hah. Wel, ik zal het zo stellen. Als jij een factuurtje aanbrengt zijn de content. Hoe je dat factuurtje maakt laat ik aan jullie over.

Ja, ken die toestanden ook van Bpost, maar de mensen die aan je deur staan kunnen weinig doen aan de koers die een bedrijf vaart, en dat bedrijf dus blijkbaar niet zo slim is om betaalterminals mee te geven met hun personeel. Belachelijk management, en dat wou dan PostNL overnemen?
PostNL is ook niet foutloos maar toch stukken moderner dan Bpost.
Is wel een gouden tip dat de JDM’s van Creationwatches via Japan komen, en je het dan meestal vlaggen hebt hier in BE, bedankt @Slider_7 maar mijn JDM’s komen ook meestal van bij Magi vandaan, betrouwbare gast en verzending vanuit EU.

1 like

Een aantal maanden geleden had ik via Amazon een SARB065 gekocht voor 400 euro. De plichtsbewuste douaniers waren zo vriendelijk om daar nog 44,25 euro bij te rekenen om de verpauperde Belgische kas te spijzen. Dus ja, ik vrees dat je nog een paar tiental euro mag bijtellen om je aanwinst te finaliseren.

Uhhhh ?

Lekker hoor, zo’n horlogeforum… :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Je bent niet de enige :wink:

Maar ook hier geen mobiele betaalautomaat of zelfs maar wisselgeld aan de deur.

Achterruit. Venster. Raam. Dat ja :stuck_out_tongue:

1 like

En dan gewoon niet zeggen waar dan he, vervelend jong is het ook… :wink:

1 like

Ja, je hebt gelijk. Hebben ze idd ook niet. Ziet niemand hier een start-up in, mobiele betaalterminals leasen aan Bpost - PostNl? :stuck_out_tongue_winking_eye:
Serieus, met de huidige technologie moet dit toch zonder problemen te doen zijn? Zou een grote stap verder zijn ipv dat gepruts met gepast geld, gelukkig heb ik een krantenwinkel aan de overkant van de straat, maar dan nog. Als moderne mens heb ik ook minder en minder cash op zak.

1 like

Ik ken er alles van toen ik mijn SARB033 kocht bij Seiyajapan.

Alles heel vlot verstuurd en bij de douane bij Bpost bleef het hangen.

Succes!

Drie jaar terug kocht ik een Seiko vijfje in Zuid Korea. Was snel in Brussel. Werd geblokkeerd bij Customs Bpost. Heeft meer dan vier maand geduurd. Moest gecontroleerd worden op echtheid door iemand van Seiko. Bovenop de aankoopprijs kwam 34% kosten (BTW + invoertaks + inklaringskosten.)

Dit zijn geen normale praktijken.
Belgische toestanden …

België, veel goeds, maar ook veel mis-toestanden.

Sindsdien koop ik niets meer buiten de EU. Dit was misschien het verhoopte resultaat van Vadertje Staat.

Weet je nog wie je daarvoor gecontacteerd hebt? Anders zal die haar telefoon gloeiend rood worden de komende dagen

1 like

ze hebben wel leuke aanbiedingen… of deze… vraag me wel af wat je uiteindelijk moet betalen gezien die omega hier bij een ad rond de €3600 ligt…

Als ik daar invoer-btw bijtel zit je ook al op € 3.400.
Dus als je iets van korting bij de AD kunt regelen…voilá.

2 likes