Dit geldt voor alles bij Creation Watches, ook de Seiko’s en Citizens. Douane is 100%. Als je een beetje rondsnuffelt in Europa kom je dezelfde prijs of zelfs wat lagere prijzen tegen.
Heb al veel gekocht bij creationisme en nooit douane moeten betalen.maar die waren altijd met dhl verzonden… Deze keer met Japan speedpost.
Nou, ik heb 2x iets gekocht bij Creationwatches en ik mocht 2x betalen, via DHL. Geen probleem hoor, daar heb ik rekening mee gehouden, maar toevallig kwam ik mijn Nighthawk enige tijd later tegen bij Monsterwatches voor minder dan ik er voor betaald heb. Het minpunt bij CW is natuurlijk dat je niet de originele verpakking erbij krijgt, plus een gok moet nemen i.v.m. garantie kwesties.
Toen zat ik nog niet actief op dit forum, voortaan stel ik eerst hier mijn vraag voordat ik weer iets daar bestel.
Lap, dat belooft, heb ook “iets” ( geen horloge) onderweg uit Japan met EMS. Eerste maal dat ik met EMS ontvang. Bestel regelmatig bij AliExpress en Indische online shops. Dit komt met gewone post, heel traag, maar nog nooit extra moeten betalen. Hou jullie op de hoogte van mijn EMS perikelen.
Bpost Clearance +32 22785080 en via mail bpi.csclearance@bpost.be
Het beste stuur je al bij de aankoop al meteen de factuur en dergelijke hierheen zodat zij weten dat dit op komst is.
Dat bespaart je dat gedoe met die brief etc.
Ryan
Ik denk dat het Ierse adres deze betreft… wegens bekend import heffing gedoe de mijne daar maar besteld.
Toch zo’n 25 euro goedloper dan bij Magi, en meteen op voorraad.
Qua bandje, gezien de horror verhalen, er een Darlena Woodland Calf a.k.a. Mottled Brown/Black Buffalo bijbesteld.
Later doe ik wel een keertje 'n Horween Shell Cordovan, ofzo…
Heb hem net binnen! Bandje is inderdaad brak! Binnenkort eens kijken voor iets anders… Als iemand nog ideeën heeft laat maar weten…
je hebt een PB
't is gebeurd, EMS zending vandaag, na 10 dagen in Brussel bij douane gelegen te hebben, binnen.
25.40 € kosten cash en gepast te betalen op een zending van 200.00 € waarde.
Nooit nog EMS voor mij!
dat valt reuze mee
Zekers, ik heb net 22€ betaald voor een kerstpakketje uit hawaii, koffie, macadamia noten, wat leutigheden voor de kinderen, en een seiko lordmatic. Totaal waarde 90€
Dan kom je er nog goed af met 25 euro
EMS kan daar weinig aan doen, geen enkele transportmaatschappij gaat bewust pakketjes niet aanbieden aan de douane. Je kan enkel het geluk hebben dat de duoane er jou pakketje niet uit pikt.
Ik krijg regelmatig postpakjes (met gewone post) uit Indië en pakjes van AliExpress uit China en heb hiet nog nooit kosten op betaald. Met EMS, DHL, UPS of andere express couriers is het elke keer prijs als het buiten de EU komt. Vorig jaar ook horloge uit Rusland ontvangen onder gewone aangetekende zending zonder enig probleem op 3-4 dagen aangeboden zonder kosten.
Wat ook wel helpt is dat ik nog nooit iemand heb gehad die de echte waarde op de doos heeft gezet. Alles is verzonden als ‘gift/ samples’ of heeft een opgegeven waarde van $3
De sarb017 is toegekomen.116 euro douane kosten
Dat is zuur geven, nog eens 116,- erbovenop
dat is als het pakketje zoekraakt dan weer wat onhandig
Waarom haalt iedereen dit horloge uit het Verre Oosten? Ik heb de mijne gewoon voor 250€ op ebay gekocht (met nog 2 extra Hirsh bandjes).
(niet slecht bedoeld trouwens…)
exact (275 euro in mijn geval overigens)
Ik heb dezelfde Darlena band. Draag hem het meest op een colareb. Net iets stoerder en ongelofelijk soepel leer met wen hele mooie textuur.
[URL=http://s1223.photobucket.com/user/glengoyne17/media/my%20watches/seiko%20sarb017%20colareb%20tobacco_zps9dpysmmr.jpg.html][/URL]