Horloge is besteld op Ebay UK. Verzonden vanuit Manchester.
Oké, maar wel €30 verzendkosten. Of moeten ze dat ook gewoon vergoeden?
Als er is niets bijzonders afgesproken is, is voor eigen rekening terugsturen billijk. Maar als het pakket uit Manchester (U.K.) is verstuurd, dan is het redelijk, dat je ook daar naar kunt terug sturen. Tenzij dat in de Ebay-listing duidelijk stond dat je enkel kon retourneren naar Hong Kong.
Nee, de posterijen zijn voor jouw rekening.
@ElChueco:
Ik zou het de extra marge dubbel en dwars waard vinden als ik een juwelier had die wat buitennissiger horloges kon regelen, zelf een serviceboer in huis had die ook odd-jobs, mods en niet-standaard verzoeken kon realiseren en gewoon een zekere affiniteit met horloges had. Een juwelier waar ik een relatie mee kon opbouwen.
Als ik juwelier was, was ik jouw man.
Ik snap niet dat ze daar niet op inspringen.
Aan de ene kant denk ik soms dat mensen het gewoon geen reet interesseert, als ze maar werk/marge hebben.
Aan de andere kant ben ik bang dat er misschien wel geen markt is voor juweliers zoals ik ze graag zou zien. De gesprekken met de plaatselijke Seiko boer hier in 't dorp stemmen mij niet optimistisch.
Nou, Flevoland klokt blijkbaar de meest bovengemiddelde economische groei van het moment, dus als je je huidige bedrijf goed verkoopt is het een poging waard.
Vanuit Flevoland ben je zo in Putten.
Waarom in een andere branche beginnen als ik vol bezig ben in de huidige branche… Het juweliers vak trekt mij niet. Zeker omdat de liefhebbers alleen voor het goedkoopste horloge gaan.
QC bij Seiko is momenteel niet best, in elk geval bij de dressers in de pakweg $400 - klasse. Hier in korte tijd op de werkbank gehad - drie maanden oud: -17 s./24h, consequent. Geen scheeftik, dat dan weer wel. Heel kleine moeite om 'm rond de 0 te krijgen. Een andere - liep behoorlijk op tijd, maar een scheeftik van 1,7 ms. En een losgeraakte “12” positie-index. Dat laatste verwacht je eerder bij een Police, Diesel of Kors…
Naar de horlogemaker dus. Kost je €95,- maar wel met een jaar garantie neem ik aan. Hoef je ‘m bij een eventueel volgend manco niet weer op eigen kosten naar Hong Kong te sturen.
‘t Is overigens het horloge…
Ik zou ook een dief van mijn portemonnee zijn wanneer ik een skx007 voor 340 euro list zou kopen i.p.v. de grijze prijs van ±150.
Ik denk dat ik het horloge toch ga opsturen naar verkoper.
Je kent verhaal van het ezel en het steen…?
Het is DE ezel en DE steen.
Dank je, en toch zie je hier op het forum vaak mensen ‘de horloge’ typen.
[quote=“Sammie, post:32, topic:144987, full:true”]
Je kent HET verhaal van het ezel en het steen…?
[/quote]
“'Het” als lidwoord begint, onder - ahum - min of meer externe invloeden, steeds minder gebruikt te worden - vooral onder schooljeugd. In het Engels hebben ze 't (het ) al lang opgegeven, alles is daar “the”. Ook weer een palindroom van “het” overigens.
Wat is er “ook” aan?
Geen palindroom (woord dat achterstevoren gelezen gelijk is), maar een anagram.
Ik had heel even last van een ‘externe invloed’ zoals PeterLC mooi omschrijft.
Ik ben sowieso geen fan van het 6R15 uurwerk.
Overkomt de beste💪🏽