Want ? Zou toch een stuk beter moeten zijn dan de 4R3X en zeker de 7S26 ??
Hoi,
Voor je allerhande toeren gaat uithalen… Kijk of demagnetiseren helpt.
Vaak is het spul magnetisch. Demagnetiseren, eventjes opnieuw afregelen kan het probleem al oplossen(en kost nagenoeg niets) Ik heb er al zo de nodige voorbij zien komen. Denk dat mijn keuze sowieso niet de horlogemaker zou zijn waar je al eens geweest bent. Full service, €90, bij een zo goed als nieuwe klok…zet er zo mijn vraagtekens bij.
Gr
Men
€95,- voor service aan een (elders gekocht) horloge lijkt mij een koopje.
Als het magnetisme was zal hij te snel moeten lopen, deze liep te traag. Een Seiko uurwerk afregelen gaat iets minder makkelijk dan een ETA (welke je soms simpelweg iets meer kan plussen of minnen) tenzij Seiko dat hendeltje tegenwoordig ook in het uurwerk heeft zitten. Daarmee is 90eu nog zo gek niet als er bijvoorbeeld nog garantie bijkomt.
Afregelen van die Seiko uurwerken kan prima. Ik heb in ieder geval goeie ervaringen met @PeterLC die zo’n 6r15 goed wist af te regelen. Beat error weg, positionele verschillen kleiner en liep weer goed op tijd. Tussen de plus 5 en min 5 per dag is over het algemeen goed af te regelen. Maar wel gek dat de amplitude dan zo laag is. (ik weet niet of die horlogemaker wist dat Seiko’s over het algemeen een wat lagere amplitude hebben)
Seiko uurwerken zijn prima af te regelen, maar voor veel horlogemakers is het moeilijker dan een ETA wat ik begreep. Dat een ETA meer standaard is zal hier ongetwijfeld mee te maken hebben.
Nu heb ik daar nog wat over na zitten denken: Het kan ook zijn dat de QC hetzelfde is, maar dat er gewoon zoveel van verkocht worden dat je ze nu vaker tegenkomt.
Ik heb nogal wat bestellingen voorbij zien komen van 6r15 gebaseerde horloges.
Ik vind het geen accuraat uurwerk.
Geen geweldige ervaringen mee.
Nee hoor. Vanaf de 7S26C (uit mijn hoofd) zie je dat het mechanisme overeenkomt met het ETA etachron verhaal wat het al makkelijker maakt. Vraag overigens wel iets meer geduld dan etachron aangezien het allemaal wat losser is maar is prima af te regelen.
Ik kan me niet heugen dat ik behalve mijn eigen SARX015 andere SARB/SARG/SARXen gezien heb met losse indices.
Mijn SARB033 loopt veel te traag, makkelijk 10/15 min per dag. Hij heeft een half jaar niet gelopen dus wellicht olie opgedroogd ofzoiets? Iemand advies?
Dat gebeurt niet in een half jaar. Maar ik maak vreemde dingen mee met Seiko’s, ook met die van mezelf. 10/15 minuten is echter wel heel gortig… …nog garantie op wellicht?
Zeer zeker niet. Via ebay gekocht en heb hem al een aantal jaar
Ik zie Ruud al typen - dumpen die zooi en een Sub kopen.
Maar ik heb werkelijk geen verklaring voor zo’n enorme afwijking. Magnetisme is het zeker niet, da’s altijd voorlopen.
Typisch 6R15 toch die kunnen nog weleens raar doen.
De oorzaak van het slechte lopen van de 6r15s was van wat ik online las de slechte smering. Dat klinkt hier ook wel aannemelijk.
Ik heb geen Sarb meer… maar tis wel een klasbak.
Probleem is dat ik vond dat ik niet veel had toe te voegen. @Sjoerd_K, je had de veer wel voldoende opgewonden toch?
@PeterLC, niet iedereen wil of moet een sub hoor. De mijn ligt al maanden in de kluis.
Dat Magic Wheel-opwindsysteem is zo efficient, binnen een uur dragen zit je veer normaliter al op het doorslip-punt.
Ik weet niet of Sjoerd t horloge heeft gedragen … of alleen aan de gang gebracht en weggelegd.
Wie wil deze binnenkoppen?