Sarb037 Salmon Dial?

In een ander topic werden eerder vandaag roze- en zalmkleurige horloges besproken, waarbij natuurlijk ook de Seiko Sarb037 langskwam. Het model met de zalmkleurige wijzerplaat, die bijzonder moeilijk te vinden blijkt.

Toevallig zag ik net op Instagram dat Uncle Seiko er 10 in de verkoop doet. Eerder had ik al eens een post voorbij zien komen waarin hij meerder losse wijzerplaten gefotografeerd had. In de reacties ontstond een discussie waaruit ik opmaakte dat het geen originele waren.

Nu worden er 10 horloges aangeboden voor 1250 dollar per stuk. Het is me echter niet duidelijk of die origineel zijn. Een deel wordt zonder doos en papieren aangeboden en een aantal mét. In zijn post noemt hij het een ‘uncle sarb037 mod’ Deze keer staat de reactiemogelijkheid uitgeschakeld onder de Instagrampost.

Wellicht iemand die kan zien of dit originele sarb037’s zijn? als het een mod is, zou ik het best vreemd vinden, de horloges zijn best prijzig en misschien dat ze doorverkocht worden als zijnde origineel?

1 like

Hij schrijft zelf dat het originele zijn.

2 likes

Zelfde als Han gedaan had toch? Een sarb035 en daar een salmon dial in lepelen.

5 likes

Dit is een mod, dat zegt hij toch ook.

2 likes

Ik lees dit als, je krijgt de sarb035 dial er bij.

2 likes

Zou ook kunnen. :thinking:

Ik lees dit als, je krijgt een mod met de plaat er al in.

Zoals op het plaatje, zeg maar.

Als de wijzerplaat origineel is en die gaat in een 035, is er dan nog een verschil met een 037? Of is ie dan 1-op-1 hetzelfde als 037 die van de fabrieksband rolde, oftewel heb je dan toch een ‘echte’ 037?

1 like

Zover ik weet, heeft @HanDavinci hem originele gekocht. Met andere woorden, heeft hij hem niet gemod.

Voor de kast betreft, geloof ik wel, maar ik dacht dat de SARB037 niet op staal werd geleverd.

$1250 voor een samengeraapte Sarb… :mask::clown_face:

9 likes

Is een 035 met 037 dial, dus geen originele vanuit de fabriek.

Hij heeft de platen los als “onderhoud” onderdelen gekocht zover ik weet.

Niks origineels aan. Er staat zelfs ‘Uncle’ op de wijzerplaat. Screenshot_20211109-083721

4 likes

Maak je beter zelf eentje die je een pak minder kost.

2 likes

Het is een sarb035 met een aftermarket salmon wijzerplaat er in (uncle seiko sarb037).
Als je er een van 10 koopt krijg je uiteraard de originele witte plaat erbij.

eigen foto :heart_eyes:

2 likes

Commercieel wel een goede zet van hem, maar ik kan me voorstellen dat ze bij Seiko niet helemaal warm lopen voor hun naam op een AM plaat.

Of zijn het originele Seiko platen die hij een ander kleurtje heeft gegeven?

Nee. Dacht het eerst ook. Hoopte het zelfs. Maar deze zijn geheel in eigen beheer.

1 like

Ah, oké.

Lawsuit incoming. Maar daar zullen ze wel over nagedacht hebben neem ik aan.

Optimistische aanname :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Eens, maar vooral omdat ik denk dat hij niet zomaar domme dingen zou doen.

2 likes