In een ander topic werden eerder vandaag roze- en zalmkleurige horloges besproken, waarbij natuurlijk ook de Seiko Sarb037 langskwam. Het model met de zalmkleurige wijzerplaat, die bijzonder moeilijk te vinden blijkt.
Toevallig zag ik net op Instagram dat Uncle Seiko er 10 in de verkoop doet. Eerder had ik al eens een post voorbij zien komen waarin hij meerder losse wijzerplaten gefotografeerd had. In de reacties ontstond een discussie waaruit ik opmaakte dat het geen originele waren.
Nu worden er 10 horloges aangeboden voor 1250 dollar per stuk. Het is me echter niet duidelijk of die origineel zijn. Een deel wordt zonder doos en papieren aangeboden en een aantal mét. In zijn post noemt hij het een ‘uncle sarb037 mod’ Deze keer staat de reactiemogelijkheid uitgeschakeld onder de Instagrampost.
Wellicht iemand die kan zien of dit originele sarb037’s zijn? als het een mod is, zou ik het best vreemd vinden, de horloges zijn best prijzig en misschien dat ze doorverkocht worden als zijnde origineel?
Als de wijzerplaat origineel is en die gaat in een 035, is er dan nog een verschil met een 037? Of is ie dan 1-op-1 hetzelfde als 037 die van de fabrieksband rolde, oftewel heb je dan toch een ‘echte’ 037?
Het is een sarb035 met een aftermarket salmon wijzerplaat er in (uncle seiko sarb037).
Als je er een van 10 koopt krijg je uiteraard de originele witte plaat erbij.