SBDC003 of SRP773K1

Ik ben geraakt door het Seiko virus. Kan er helaas niets aan doen. Heb een Baby Tuna, twee Mini Monsters, een Monster en een Sportura. En nu wil ik nog even de grail laten voor wat het is en een Seiko erbij… Maar welke… Liefst beiden maar er kan er nu maar eentje…

SBDC003

SRP773K1

3 likes

Sumo, 100%

2 likes

Ik ben net zelf aan het zoeken naar de juiste Seiko, naast de SRP773 heb ik andere Seiko alternatieven staan. Ik zou kiezen voor de SRP773. Waarom? De case van de SRP773 spreekt mij meer tot de verbeelding daarnaast ben ik niet gecharmeerd van de bezel van de sumo (lettertype, te dik). De SRP773 vind ik sportief, de Sumo chique.

Als je pols het aankan: sumo! Dat ding is wel een knoepert; meer dan 50mm ltl.

Ik heb een pols die dat aankan. Ik wil graag een blauwe wijzerplaat. Ik heb namelijk nog geen blauw in de verzameling :slight_smile:

Pfoeh, tough choice! Of eigenlijk niet. De Turtle is heerlijk retro en daar hou ik toevallig erg van! Maar de Sumo is duidelijk een klasse hoger. Dit zie je terug in het 6R-uurwerk, maar ook in de spectaculaire lijnen van de kast. En aangezien de prijzen niet eens zo heel ver uit elkaar liggen, is imo de Sumo duidelijk de betere keuze. Maar ik zou ze uiteindelijk toch allebei willen, want die Turtle is gewoon onweerstaanbaar!:heart_eyes:
Gelukkig heb ik al een Sumo en staat m’n (PADI) Turtle in bestelling.:slight_smile:
Veel succes met kiezen!

1 like

Beide erg mooi maar ik ga voor de Blumo. Heb er zelf ook 1tje als dagelijks horloge. De blumo gaat ook nooit meer uit de collectie :wink:

De 003 imo :heart_eyes:

De Blumo biedt meer waar voor zijn geld.

Is sportief dressy. Het blauw iets aparter.

De SRP vind ik overpriced. Maar dat is een zet van Seiko: is ie succesvol dan is dat leuk voor de kassa. De prijs zakken kan nog altijd.

Als ik jou was zou ik voor de Blumo gaan. Valt ie tegen, of blijft de SRP je lokken … dan kan je nog ruilen.

Ik heb net de Blumo besteld. Voorlopig ben ik dan klaar tot ik klaar ben voor de grail :wink: Misschien kan de Turtle er nog wel even tussendoor. Dat zien we dan wel.

1 like

tja, ongeneeslijk ziek…

toch beterschap gewenst…

:slight_smile:

1 like

Ik dacht dat het wel meeviel. Af en toe een Zwitser kopen als de middelen het toestaan. Komt opeens vanuit een hoek Seiko in je nek springen. Nu rustig sparen voor de SBBN031J en waarschijnlijk de SSE005J1.

1 like

Zonder twijfel de Sumo.

Edit: Oh ik zie dat je al gekozen hebt haha. Goede keuze!

Blumo rulezz☺

Er zijn weinig Seiko’s waar ik een hekel aan heb :slight_smile:

Extra vraagje. De bracelet van de Sumo werkt ook met een pin/collar systeem net zoals de Monster?

Sumo!!

In mijn geval ben ik voor srp gegaan. Mijn tegenhanger is de Tuna SBBN031.
Prijsverschil veel groter. De tuna komt later wel

Yep is hetzelfde systeem als bij de monster stalen band

1 like

Ik heb deze baby tuna. Ik zou normaal nooit voor iets gaan met een goudkleur erin maar deze is zo af en groot. Hele fijne klok. Let niet op de stofjes… Deze baby heeft me definitief naar het Seiko kamp gelokt.

De Sumo maar dat is omdat ik ook de PADI Turtle in bestelling heb :wink:

1 like