SBGA211 Seiko Snowflake bandenwissel

Nou heb ik dus al een tijdje een super fijne titanium Seiko met Snowflake plaat. Het is mijn enige ‘nieuwe’ horloge en wat mij betreft een aanwinst in iedere collectie. Maar eerlijk is eerlijk, ik draag m eigenlijk te weinig omdat de band zo ontzettend lelijk/lomp is.

Dus een ander bandje er op is wat mij betreft echt een heel goed plan, liefst een geïntegreerde band want die ‘horen’ er wel een beetje bij/op. Maarja waar vindt een mens een titanium bandje die aan deze kast past en fijn voor t oog is… iemand suggesties?

2 likes

Mogelijk de band van de SGBA349. Ook van titanium, maar een 3 link ipv de 5 link van de Snowflake. Ben alleen niet zeker of het goed op de kast aansluit (en wat de kosten zijn). En als je dan toch aan het aanpassen ben, een sluiting met afstelmogelijkheden zoals bij de nieuwe Astron zou het geheel afmaken (Zie ook de fraaie post hierover NA: van technische Astron naar woeste geweldenaar).

Zat zelf ook over bovenstaande te denken maar nooit verder actie op ondernomen. Mocht eea mogelijk zijn hoor ik graag van je bevindingen.

1 like

Dat is nog eens een goede tip! Ik ga gelijk even nerden of ik dat ergens vandaan kan toveren. Ik houd je op de hoogte!

Gaat over deze Snowflake? Vind anders wel dat de band super gemakkelijk zit.

4 likes

Exact die! En de band draagt inderdaad super fijn. Alleen vindt ik m gewoon niet zo mooi… beetje grof.

Dit leek me wel een mooie combo maar dan is het natuurlijk geen titanium band meer…

5 likes

Smaken en kleuren… Het leuke aan dat horloge, en ik ben er ook gek van, je kunt hem voorzien van een band zoals deze, en dan wordt het een sportief horloge, of je kunt er ook een gladde stijlvolle band op doen en dan wordt het een elegante dresser. Voor mij was het ook een must have, is en blijft een schitterend horloge.

Ik vind de band die erbij zit behoorlijk comfortabel, alleen is het wel erg licht omdat het titanium is en het voelt daardoor wat gek, niet alsof er echt wat om je pols zit terwijl ik dat wel fijn vind. Ik heb daarom onlangs bij Finwatchstraps ern struisvogelbandje gekocht, de buckle is mat staal en geen titanium maar dat is voor mij niet storend, het zit een eind van de kast:

Dat lompe wat je benoemt komt denk ik door de wat dikke, brede lugs. Ik heb ook een SARX035, die heeft een zelfde stijl band, maar de lugs zijn slanker en naar binnen gedraaid zoals bij een Speedmaster. Daardoor ziet de overloop van kast naar band er strakker en slanker uit. Met die dikke lugs van de snowflake ben ik bang dat een andere metalen band je lompe gevoel niet wegneemt, maar goed dat kun je zelf beter beoordelen :slight_smile:

Je gaat Wat doen?

Nerden:) uitgesproken als neurden. Werkwoordsvorm van de ‘nerd’ uit hangen. Vrij te vertalen als; even uitzoeken.

Dat is misschien wel waar… dan is mss doorpakken naar een SNGY003 maarja dan heb je geen Snowflake meer… en de originele Snowflake Seiko is een beetje duur:slight_smile:

Waar komt die band vandaan?

Oef dit vind ik persoonlijk een afzichtelijke combi. :confounded:

2 likes

De kleur idd maar de passend zijn op de snowflake! Hij sluit mooi aan

@Mchammer Als ik vragen mag, waar komt deze blauwe vandaag? Prachtig.

1 like

Ik denk dangerousstraps

Dacht ik inderdaad ook.

Kijk hier eens voor aansluitende straps voor GS. Hij noemt specifiek 44GS kast maar misschien kan hij ook iets maken voor andere GS kastvormen.

https://instagram.com/allwrists_straps?igshid=YmMyMTA2M2Y=

De banden van dangerousstraps zijn ook prachtig. Iemand enig idee wat een op maat gemaakte band bij hem kost? Zijn voor zover ik begrijp aanzienlijk duurder dan de zogenaamde “voorraad banden”.

1 like

Ik heb een jaar geleden gevraagd en satvgaat richting de €450 🫣

1 like