Schaamteloos kopiëren

Ben er inmiddels aan gewend dat Steinhart veel me too horloges maakt. Heeft niet mijn voorkeur maar ieder zijn ding. Nu ze echter ook vintage iconen schaamteloos kopiëren, heb ik daar toch meer moeite mee. Overdreven of herkenbaar?

1 like

Aan mij is het niet besteed, zo’n hommage/kopie. Het is echter wel een mooie optie voor mensen die dergelijke iconen niet kunnen betalen of bemachtigen. Zo’n Paul Newman is dusdanig zeldzaam dat een hommage een mooi alternatief kan bieden. Dat vind ik eerder kunnen dan een hommage/kopie maken van een model wat nog steeds wordt gevoerd. (Rolex Sub)

14 likes

En die Black Bay die je hebt dan?

10 likes

Ik heb er niet zo veel moeite mee omdat naar mijn mening de hommagemarkt de markt voor originelen alleen maar versterkt.

Een Steinhart om te oefenen en te evalueren en dan later bij gebleken goed gevoel voor het origineel gaan.

Deze Steinhart is toch wel enorm groot tov het origineel.

5 likes

Dude. Dat is de minste hommage die Steinhart heeft. Het is een beetje een verzameling van stijlen. Kun je gerust kopen.

6 likes

Das nou een van de weinige leuke non-hommage klokjes van Steinhart… Of bedoel je uit principe?

edit: Ide snelle jongen!

gr, HJR

1 like

De topictitel zegt het al…

Waar is dat precies een hommage/kopie aan?

:joy::joy: “zei de gepensioneerde invicta handelaar” :kissing_heart:

4 likes

Jongens, ga naar buiten nu het nog kan! Ik voel weer een hommage-discussie-vlaggetjes topic aankomen.

2 likes

Ik help Ide even,… het is vintage Rolex big crown

Maar het is uit hetzelfde huis, dus het mag!

3 likes

Kopiëerd Steinhart nu ook al Alpha’s ? :grin:

9 likes

deze discussie is al -tig keer gevoerd.

graag slot er op.

5 likes

Net eens op hun site gekeken, … veel van hun modellen zijn inderdaad te “herleiden”, … maar kan mij ook voorstellen dat dit voor veel mensen een goed “lees: betaalbaar” alternatief is ten opzichte van de, voor vele onbetaalbare, horloges waar ze van afgeleidt zijn … mocht ik zelf dan toch een mooie duiker willen (of zoiets) zou ik wss nog even wat langer sparen en voor een oris gaan :slight_smile:

1 like

Maak je niet druk, iedereen doet het :sunglasses:

12 likes

Precies. Dat is wat anders dan wat Steinhart doet.
Bovendien lijkt een Black Bay een stuk minder op die Rolex dan de Steinhart Chrono op een Paul Newman lijkt. De BB heeft er wat van weg, maar heeft andere wijzers, andere dial en andere bezel.

4 likes

Ja al zou ik persoonlijk de shogun verkiezen.

1 like

Wat @anon50762135EV zei: da’s juist een van de meest eigen ontwerpen…

Maar ik krijg hoe langer hoe minder moeite met hommages aangezien de merken die de oorsprongsontwerpen maakten zichzelf ook al zestig jaar schaamteloos zonder al te veel innovatie blijven kopieren.

Da’s net als de platenindustrie: hoeveel greatest hits en re-releases kun je uitbrengen voordat je een ordinaire coverband van jezelf wordt?

4 likes

Dan lijkt het een gelopen koers als dat je budget is. :smirk: