Dat geloof ik ook zeer zeker. Althans, ik ervaar de exclusiviteit wel als ik het topsegment van de markt bekijk.
Goed samengevat!
Pick your own hill to die on
Bijvoorbeeld zoals dit. dat zou een perfecte homage zijn als je van de 16610 houd. maar als je zoveel mogelijk/elk detail kloppend wilt. valt die gelijk weer af…
Dan moet je de real deal kopen.
Persoonlijk vind ik de mercedes hands niet mooi en de lunette ook niet.
Dan lijken de horloges al gauw niet meer op de “voorbeelden”.
Auw dat doet zeer, mijn vrouw rijdt er nog steeds in en is er nog heel blij mee. Makkelijk parkeren zo’n kleintje. Van mij mocht ze een nieuwe auto, maar nee blijf lekker rijden in mijn Picanto. En niets treurig, wat treurig is dat mensen een nieuwe auto op de reut kopen terwijl ze er eigenlijk geen geld voor hebben!
De legend diver heeft in 2020 de 2894-2 gekregen. Of l888 zoals longines het noemt na modificatie…
De term mod is tegenwoordig veelal een dekmantel voor een fake geworden.
Het dragen van replica horloges is niet strafbaar maar we zijn het allemaal eens dat dit eigenlijk niet kan. Daar ligt de grens…
Ah, daarom al meer dan 600 reacties!
Leuk dat jij dat bepaalt.
Ik heb het over Replica horloges niet over hommages…
Wellicht moeten we de definities nog eens doornemen
Wat ik wilde zeggen is dat er wettelijk geen beperkingen zijn om wat dan ook te dragen…
Ja goed toch, iemand moet het doen anders raken we snel van het padje
Zeker
Komt uit dezelfde set fabrieken, maar inderdaad, dit is een submariner hommage van het zuiverste water. Hier zit afgezien van het logo niks eigens van Tudor aan.
Evengoed vind ik de Tudor GMT Pro geen directe hommage omdat dat ontwerp op genoeg punten afwijkt van de Rolex waar iedereen aan refereert. Dat heeft in mijn optiek wel weer een distinct eigen smoel.
Kortom: Invloeden lenen van andere bands is wat anders dan een 1:1 covertje spelen.
Ik kan een Unitas in een public domain ontwerp goed waarderen.
Rhodium-plated hier.
Dat. Maar als iemand me vraagt wat ik ergens van vind moeten ze niet opkijken als ik antwoord geef.
De douane denkt daar anders over. Counterfeit goods, als je daarmee op Schiphol wordt betrapt is er stront aan de knikker.
Goedemorgen allen,
Welkom terug in de klas. Als jullie je boek openslaan op pagina 783, dan gaan we verder met artikel 31267, lid 14, sub c.
Deze klas duurt tot 11:00 uur, waarna we een korte pauze inlassen… Even voor de duidelijkheid, ik wil vandaag geen gesodemieter op het plein.
Oke, let’s go, waar waren we gisteren gebleven?
Aaah inderdaad, daar waren we toen ik een brainfreeze kreeg en even niet meer wist wat een hommage nu exact is.
Dat ben ik volledig met je eens. Ik heb ook de instelling dat als je mijn mening niet wilt horen, je er ook niet om moet vragen. Wel denk ik dat de manier van brengen een hopeloze discussie met moddergegooi kan schelen.
Dat is heel wat anders, dan heb je het over importeren/verkoop. Als je eenmaal in de trein van Schiphol naar Almelo zit en je tovert je in het pittoreske Antalya verkregen ‘Rolex Submariner’ uit je hol dan kun je geen boete krijgen. Wellicht krijg je wel wat scheve gezichten en een boze HFfer achter je aan.
Tudor was natuurlijk gewoon de B garnituur van rolex tot 2010.
Nee. Niet voor eigen gebruik.
Drie horloges zelfs! Tsssssk
Moet je ze dan ook alle drie dragen of mogen ze ook gewoon in je koffer zitten?