En hoe komen al die mensen met replica’s aan replica’s? Die worden verkocht. Ook binnen dit land. En hoe komen die verkochte replica’s binnen dit land? Die worden ingevoerd, Henk, da witte gij ook.
Of je moet willen poneren dat alle replica’s die in Nederland aanwezig zijn gewoon op een strand in Turkije zijn gekocht, één voor één, door diegenen die ze dragen, of dat ze pro deo van een wat smakeloos familielid vandaan komen die ze weer op datzelfde strandje in Turkije had gekocht als cadeautje.
Ik vrees dat de afdeling counterfeit goods van de douane het niet zo rooskleurig ziet.
FWIW, dit antwoord is net zo goed aan ome @Ruud en @Chlorophyl gericht, uiteraard.
Is een officiële richtlijn. Kan er ook niks anders van maken. Google anders even.
Invoer dmv verzending wordt niet geaccepteerd trouwens. Maar als er zoveel kilo’s drugs NL binnenkomen en uitgaan denk ik dat dit niet zo hoog op de prioriteitenlijst staat.
Ik spreek je niet tegen. Ik zeg alleen dat counterfeit / namaak / replica gewoon handel is binnen dit land. Dat jij deo volente je zelf van je strandje meegenomen smakeloze kopie mag dragen laat onverlet dat de douane je niet moet trapperen met goederen voor de handel, dat replica’s niet hierheen mogen worden besteld en dat ze niet mogen worden verkocht.
“Voor eigen gebruik” betekent onder andere dat je ze nooit op Marktplaats tegen komt, niewaar?
Even wat anders, in dit topic over “schaamteloze kopie vs goede hommage”.
Is er ook zoiets als een goede kopie? Of een schaamteloze hommage?
Da witte ik wel, ik probeerde alleen aan te geven dat er geen wettelijke maar alleen morele grenzen zijn (naast gestolen horloge en horloges met swastika’s oid) om replica’s te dragen.
Tuulk. De Breitling Navitimer is een goede kopie van die Sinn chronograaf waarvan ik de referentie niet kan onthouden.
Sinn is zelfs zo lief geweest om Breitling toestemming te geven om dat ontwerp te blijven gebruiken.
Dat is hun goed recht. Geen kwaad woord over de producenten. Vraag en aanbod…het echte probleem ligt bij de vraag. Zonder vraag geen aanbod en geen ‘miljarden winsten’.
Daarom vind ik het fijn om te zien dat iemand een mooie Sugess of San Martin hommage draagt en geen replica.
Hoe beter de hommages worden hoe minder drang er is om replica’s te kopen wellicht?
20-40 jaar geleden waren er lang niet zoveel ‘hommage’ merken en vierde de replicamarkt een feestje…
Yup
Denk je echt dat het door Vraag en Aanbod komt en dan met name door de Vraag?
Wellicht appels met peren vergelijken, maar de vraag naar bijvoorbeeld heroine was er ook pas nadat het aanbod er was.
Ik voel de behoefte om een NTH Barracuda te kopen! Maar ik geef er (vooralsnog) niet aan toe.
Yep, replica horloges zijn niet verslavend😉
Hahahaha, dat zal wel
I see what you did there.
Toch gelukt he, die poging van @Dao.
Maar je hebt inderdaad gelijk.
Kom op. Er is ook nog zoiets als goede smaak en iets van waardigheid.
Daar heb je misschien een punt, toch zijn er veel mensen best merken-geil. Die denken dan dat het rondlopen met iets met een bepaalde naam er op de leuter langer maakt of zo. Maar inderdaad, liever een hommage dan een replica, daar is iedereen het hier wel over eens. Zelfs de douane.
Ik loop liever niet met een neppe Rolex of andere High end brand.
Pas geleden nog een artikel gelezen over iemand naar huis was gevolgd en later thuis werd overvallen. Wat bleek, een neppe AliExpress Rolex.
Ow ja, dat is ook een van de redenen dat ik ook geen echte wil.
Daar geloof ik niets van. De meeste doen het, naar ik met redelijke zekerheid aanneem, toch om het merkje op de plaat.
Klinkt toch een stuk minder stoer dan Rolex. Ondanks dat het dan nep is.
Met een horloge om de pols moet je altijd een omweg naar huis nemen…ik heb 15 verschillende routes die ik willekeurig afleg.
Gelukkig hoef ik niet de hele dag de naam uit te spreken. Derhalve is de naam voor mij al niet interessant, al had Rolex de naam Hompie gehad, maar met hetzekfde imago.
Refereer je hiermee naar de Barracuda? Volgens mij was iedereen het er wel mee eens dat iets nep is als het zich voordoet als iets anders, maar het niet is.
Hou je ook bij welke routes je de afgelopen dagen heb afgelegd?
Vermoeiende taak lijkt me dat.