schaamteloze kopie vs goede hommage

Nee. Naar de nep Rolex.

1 like

Hahaha, Duidelijk!

Het blijft natuurlijk wel een schaamteloze kopie, dat dan weer wel :slight_smile:

1 like

Ja, dat gegeven boeit me dan echter weer vrij weinig. Ik vind het een mooi horloge, ook al zou ik de real deal kunnen betalen. Ik wil het gewoon niet. Ik heb geen zin om net als @The_Don meerdere routes naar huis te moeten hebben en te moeten bijhouden welke route ik wanneer heb afgelegd.

Daar heb je gewoon apps voor hoor, super eenvoudig. Aangeven hoeveel verschillende routes je totaal wilt per week en gaan. Ik zelf heb de max op 12 gezet.

@The_Don welke app gebruik jij ook alweer?

2 likes

Uhh… die producenten overtreden gewoon de wet/zijn crimineel.

Het is niet mijn keuze… maar beter dan een replica.

Was een plagiani

Volgens mij is onze Don niet de gangster die hij denkt te zijn. Ik loop met m’n sub gewoon over straat in Amsterdam. Zolang je er niet uitgebreid mee op een terras gaat zitten shinen springen ze je echt niet zo maar in de nek hoor.

1 like

Nee, volgens het artikel was het wel een ‘Bootlex’. En ik lees nu dat het de afgelopen maanden al 3x raak is in hetzelfde Amersfoort,

https://www.ad.nl/amersfoort/ook-derde-gewelddadige-overval-was-gericht-op-horloge-is-er-een-rolex-bende-in-amersfoort-actief~adb54dbc/

Maand! niet maanden

Parnis

Wel een stelletje stoeptegels die boeven.

1 like

Ik snap helemaal wat je zegt, maar dat kan ik ook met een klokje dat minder superieur aan aan Rolex is. Uiteindelijk gaat het erom dat ik van mijn horloge geniet en dat ik de tijd kan lezen. Dat laatste kan overigens ook op m’n telefoon.

En wat nog minder superieur is, is wat een ander van mijn horloge vindt. Tenzij men mij kan betrappen op een schaamteloze replica met dito logo. Dan mag men mij ‘en plein public’ aan de schandpaal nagelen.

Aha, Parnis dus.

Heerlijke discussie weer dit, nogmaals heb ik het idee dat een groot deel niet eens weet dat ze een kopie of hommage bezitten.

Toen ik horloges nog gewoon leuk vond en voor mij alleen de looks en prijs telde wist ik echt niet welke horloges er allemaal zijn. Nu overigens nog niet en ik ga niet eerst kijken of er een merk bestaat wat het “origineel” maakt.

Mensen met een Ikea budget kennen waarschijnlijk niet de luxere merken en hebben dan ook totaal geen idee dat ze bijv. een kopie van een Leolux kopen. Ze kopen wat ze past qua smaak en budget.

En er zijn vast ook mensen die het wellicht allemaal wel weten en het verder niets kan schelen. Daar mogen mensen dan van alles van vinden al is het gewoon toegestaan.

Er zijn echt andere dingen waar ik me wel druk over kan maken, niet of iemand een hommage draagt.

6 likes

‘Staying alive’ was het dacht ik :grin:

3 likes

Mijn vakantiebeaters zijn wat ik zelf onder de hommages schaar, in Nederland draag ik ze eigenlijk nooit maar op vakantie durf ik het wel aan…vroeger droeg ik gewoon Rolex op vakantie maar daar ben ik mee gestopt, maximaal mijn Pelagos op een stedentrip en de hommages voor de rest…

1 like

Da’s nou een schoolvoorbeeld van de juiste actie omwille van de foute reden.

Je zou geen fake shit moeten willen kopen omdat het gewoon sneu in het kwadraat is, niet omdat het “een veiligheidsrisico is”.

Een Black Bay 58 hommage is beter dan een Sub hommage omdat de BB58 nu eenmaal mooier is dan de sub. En 40 x 11,2 x 48 zijn goeie maten voor een 300m waterdicht horloge.

Evengoed zijn er voor 720 pietermannen gewoon horloges te vinden met een eigen smoel. Nieuw, maar ook tweedehands. Hieronder vier duikhorloges die je tweedehands voor die prijs of minder op zou kunnen pikken:

En dan ben ik nog niet eens over Baltic, Certina, Orient, Lorier of Traska begonnen.

Want zeg nou zelf, 720 ballen voor een BB58 rip-off is toch ook best veel geld?

Zijn gewoon te koop van merken die hun eigen smoel hebben, ook daar hoef je geen hommage voor aan te schaffen. Staat volgens mij een Mini Turtle in het blauw, om maar een zijstraat te noemen, of je haalt een G-Shock danwel een Orient Kamasu of zo. Casio Duro anyone? Citizen NY00040, de lijst is lang en hevig, tot aan Turtles aan toe.

Omdat @Dao meeleest:

Deze shit scoor je gewoon voor onder de 400, tweedehands. 100m waterdicht, 20000 A/m antimagnetisch, schokvast en met saffier. En goeie lume.

4 likes

:joy:

Okee dus we hebben vastgesteld dat goede kopieën bestaan.

En schaamteloze hommages?

Nee? Niemand die Moonswatch zegt?

1 like

hqdefault

Nee. Niemand hier die dat zegt. Toch?

1 like

Ga je me nou zitten teasen?

1 like

Ik zou niet durven. Ik heb nog geen horloge binnen. :slight_smile:

1 like

Dat ben ik helemaal met je eens, het is idd ronduit sneu. Dat is dan ook de voornaamste reden om het niet te doen. Daarnaast zei ik, dat ik ook geen echte wil. Een van de redenen is veiligheid.

Ook dat weet ik en deze opties bekijk ik ook. Dat ik de NTH vermeldde, was meer omdat ik deze toevallig op sw zag en hem mooi vind en een beetje baldadig was.

Mijn naam heb ik ook niet voor niks gekozen. Mijn naam is een hommage aan mij in deze oceaan van horloges, waarvan ik van het gros niet eens het bestaan afweet. Ik weet dat de oceaan groot is, maar welke vis er allemaal leeft?

Tijd zal het leren en ik ook :blush:.

1 like